Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

kan det mandelkræft?

Hej Alle

Jeg er en 23 årig pige, ryger ikke, drikker som alle unge mennesker. Jeg har altid haft store mandler, og har haft en del mandelbetændelser. I marts hævede mine to mandler, blev podet flere gange, men intet tregn på bakterie eller strep. Derfor var konklusionen virus. Den varede i 5 uger. Problemet var: til sidst, kun den ene mandel gjorde ondt. Nu er smerterne tilbage igen...i den samme mandel, der er også større end den anden. Jeg flipper fuldstændig ud: jeg har svedt meget mere end jeg plejer de seneste måneder og har været træt, og er rigtig bange for at have lymfome, eller mandelcancer:/

Har i nogensinde oplevet så noget...? Min læge sagde det var virus, og min ØNH læge sagde sidst at han ikke kunne se noget, men jeg synes altså at min mandel på den højre side r så meget større en den anden...er så bange for at være alvorlig syg

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg har selv store mandler, og de hæver op nogle gange om året. Det er ofte ledsaget med let utilpashed, især træthed og ømhed i den ene side af halsen.

    Virusinfektionen kan vare flere uger. Vitamintilskud hjælper på den årlige rate.

    Jeg har fået af vide, af min læge, at man sjældent vælger at fjerne mandlerne på voksne individer.
Log in eller Registrér for at kommentere.