Hjem Kvinder Underlivsbetændelse

Kan jeg undgå lægen-Kløe og svie i skeden

Redigeret 3 august, 2014, 16:36 i Underlivsbetændelse
Hej ND

Jeg er en pige på 16 år, og jeg har et lille problem.
Jeg har i mere end en måned nu haft kløe og svie i skeden.... Jeg har søgt efter årsager på nettet mange gange og fandt noget interessant her på netdoktor. Der stod at kløe og svie kunne være et tegn på skedesvamp...Men kan jeg stole på at det er det?

I vil nok forslå at jeg går til læge med det, men jeg er så flov over mit underliv og er bange for at han skal sidde og rodde rundt der nede med alle mulige underlige ting... Jeg har ikke fortalt det til nogle, og vil også gerne være fri da jeg syntes det er så ubehageligt at snakke om :)

Jeg vil så gerne have nogle svar på mit problem, og helst ingen diskussion, jeg har virklig bare brug for hjælp:(

Hilsen den tvivlsomme 16-årige

Kommentarer

  • Nej. Selvfølgelig kan du ikke stole på, at det er svamp. Hvis du vil have sikkerhed, så må du da undersøges. Ingen - og da slet ikke på et anonymt debatforum - kan give dig en skråsikker diagnose.

    Men - det lyder da ikke usandsynligt, så du kan da godt gå på apoteket og bede om et håndkøbspræparat mod skedesvamp, og så se om det hjælper.

    Skedesvamp er en helt almindelig lidelse som de færreste kvinder går gennem livet uden at opleve på et tidspunkt, så der er ikke noget flovt i det.

    Det kan selvfølgelig også være noget kønsoverført som kræver noget mere end et håndkøbspræparat.
  • Jeg er ikke seksuelt aktiv så tvivler på at det er overført kønssygdom:/
    Men jeg er super glad for dit svar, Det var en stor hjælp!:-)
  • Det var godt, håber det hjælper.

    Men - du bør nok sætte dig ud over at dine kønsdele er flove og pinlige. De er en lige så naturlig del af din krop, som alle andre kropsdele - og nej - det er da ikke sjovt at ligge der på briksen hos lægen, men det er heller ikke sjovt at få stukket en pind langt ned i halsen, hvis man f.eks. har en halsbetændelse, der skal podes, men det betragtes åbenbart ikke som pinligt, selv om det faktisk er det samme - nemlig en sygdom, der skal undersøges.

    Prøv nu dette svampemiddel, men hvis ikke det hjælper, så bør du gå til læge med problemet.

    Jeg foreslår, du taler med din mor om det - det er ikke rimeligt, at du skal gå alene med den slags - og det er, som nævnt - overhovedet ikke pinligt eller mærkeligt at få nogle problemer i den del af kroppen, og jo før du lærer at det også er en naturlig del af dig, jo bedre - og en stor hjælp for resten af dit liv i det hele taget.
  • Hej :)

    Jeg har læst dit indlæg og jeg går med fuldstændig samme problem. Jeg er selv bange for at gå til lægen med det.
    Vil høre dig om du er kommet af med det og evt. hvordan?
    Jeg oplever præcis det samme hos mig og det skræmmer mig meget, da jeg er seksualt aktiv.

    Håber du vil hjælpe mig :)
Log in eller Registrér for at kommentere.