Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Piven for ørene, nærbesvimelse + menstruationssmerter

Redigeret 18 juni, 2014, 10:45 i Spørg Netdoktors brugere
Er det normalt, at få piven for ørene og have en følelse af, at man skal besvime, når man har menstruationssmerter?

Jeg var lige kommet hjem fra en løbetur i en stegene hede, og jeg valgte at tage noget vand. I somme øjeblik jeg havde taget det første glas, følte jeg en let ubehag i den nederste del af maven, og prøvede at finde noget smertestillende. Mens jeg forsøgte at finde en pille(uden held) begyndte jeg pludselig at få besvær med at fokusere, og mine smerter i maven blev værre. Jeg mistede kort tid efter synet(sorte og hvide prikker) og fik piven for ørene.

Dette har jeg prøvet før, hvor det ikke var i forbindelse med menstruation. Hvor jeg bare gik rundt, og pludselig fik det dårligt.

Alle gangene har det kun taget et minuts tid, hvor det så forsvandt igen.

Men i dette tilfælde forsvandt smerterne i maven ikke, og jeg besluttede mig for at ligge lidt med en varmedunk. Dette lindrede heldigvis smerterne, og jeg har det godt igen. :)

Jeg kunne så småt mærke smerterne før jeg tog afsted på min løbetur, men jeg tænkte ikke over det, da det ikke var så slemt, og det holdt op da jeg begyndte at bevæge mig.

Hvad er årsagen til mine anfald, og hvordan kan jeg forebygge dem?
Er årsagen dehydrering pga. varmen, er det helt almindelige menstruationssmerter eller er det noget helt tredje???

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hvis du har det lidt dårligt, har løbet i varmen og tager et glas koldt vand, det kan altså godt give smerter i maven.
    Jeg får ondt i maven, hvis jeg drikker noget koldt og det er meget varmt.

    Jeg vil da ikke ligefrem kalde det et anfald, du er blevet noget utilpas. Det tror jeg også, jeg ville være blevet. Du har været lidt for hård ved dig selv, det er det hele.
Log in eller Registrér for at kommentere.