Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Forhuds- og glansproblemer

Redigeret 24 juni, 2014, 13:52 i Åben debat for mænd
Hej netdoktor,
Jeg er en dreng på 17 år, som for 2-3 måneder endelig fik mig taget sammen til at gå til lægen med mit forhudsforsnævning. Jeg fik dengang udleveret en cremé for at min forhud kunne udvide sig. Det har siden da gjort at jeg i slap tilstand endelig kan få forhuden ned over penishovedet. Jeg har dog siden da "stødt" på nogen problemer. På forhånd undskyld for det laaange indlæg ;-) Det jeg ser som mit mindste problem er at glansen er meget ømt når den er blottet. Som jeg forstår det fra de fleste forums mm. skal det dog bare hærdes med tiden. Det er så dér jeg tænker på hvordan jeg gør dette, skal jeg bare lade forhuden være trukket tilbage f.eks. imens jeg sover? Og hvor lang tid vil det så tage for at glansen bliver lidt mindre følsom?
Det andet (noget mere alvorlige) problem er at jeg har en mistanke om at min penisstreg er for kort. Jeg kan når forhuden er nede ikke få en fuld erektion uden at det føles som om penisstrengen bliver strukket lige lovligt. Er dette også bare noget der kan løses selv? F.eks. at lave nogen strækkeøvelser? For har hørt at det er sket for ganske mange med lignende problem at strengen er sprunget under sex, så det vil jeg helst undgå (så vil en lille operation vidst være langt bedre). Jeg har også lagt mærke til at der er samlet meget forhud lige under kanten af glansen, er dette også pga. den korte streng?
Mit sidste problem er så at jeg stadig ikke kan få forhuden ned over penishovedet når den er i stiv tilstand. Der er helt klart sket fremskidt siden jeg tog til lægen for nogen måneder siden, men jeg kan lige pt. kun få forhuden et lille styk ned (stadig en del fra at være helt nede over). Skal jeg bare blive ved med at bruge cremén, og skal jeg muligvis bruge det kun i eregeret tilstand?
- Ja, jeg ved godt at jeg sandsynligvis skal til lægen igen med den lille fyr, men er bare lidt nysgerrig om jeg også selv kan løse problemerne. På forhånd tak for hjælpen! :-)

Kommentarer

  • Indstillinger
    Du kan da forsøge med salven et stykke tid endnu.

    Det er en god ide at sove med tilbagetrukket forhud, da det vil hærde din glans og udvide forhuden samt strække strengen under de natlige erektioner. Hærdningen tager cirka en uge.
  • Indstillinger
    Tusind tak for svaret, det var også det jeg tænkte. Jeg prøvede det faktisk her i nat, og det virker som om det også har hjulpet med at hærde lidt allerede :-) Jeg oplevede desuden også at få erektion da jeg prøvede at falde i søvn, og det virker også til at strengen har udvidet sig lidt!
    Nå det så er sagt, er jeg stadig bange for at strengen skulle komme til at sprænge under samleje. Det lyder jo pænt skræmmende :S
  • Indstillinger
    Det med at strengen knækker under samleje skal du ikke være bange for.

    Min har været knækket så mange gange at den er helt væk nu.

    Det svier lidt et par dage efter og så faldet den lille sårskorpe.

    Du kan hjælpe det hele på vej med en penispumpe.

    Den suger din pik fuld af blod så den bliver så stor den kan blive og sammen med din creme vil huden og strengen udvides hurtigt (de kan købes for et par hundrede kroner på nettet).
    Husk dog ikke at have den på for længe af gangen (følg producentens anvisninger).
  • Indstillinger
    Tak for svaret familiefar, men siden det går rigtig meget frem med at løse mine problemer tror jeg nu ikke jeg vil gå så langt. Skal selvfølgelig ikke kunne udtale mig om det at bruge en penispumpe, siden jeg aldrig har brugt en, men for mig lyder det sgu bare lidt "unaturligt". Anyways tak for rådet! ;-)
  • Indstillinger
    Godt det går fremad.

    Hvad hedder den creme du bruger?
  • Indstillinger
    Jeg ved ikke lige om det er det "officielle" navn, men på pakken står der Betnovat 0,1% salve. Jeg fik det på recept ved apoteket. Det er i hvert fald gået over mine forventninger hvad noget så enkelt som at smøre cremé ud kan gøre!
  • Indstillinger
    Det er ikke bare creme.
    Det er binyrebarkhormon som bestemt ikke er til at spøge med.
    Bare det virker så du kan få gang i dit sexliv ;o)
Log in eller Registrér for at kommentere.