Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Højden

Redigeret 18 juni, 2014, 05:02 i Teenagere
Kære NETDOKTOR,
først og fremmest vil jeg lige minde jeg om, at jeg er ny herinde og håber jeg har placeret emnet rigtigt.

Jeg er en pige på 17 år, 155 cm høj. Jeg vil gerne være 163 cm da jeg brænder for en karriere inden for politi. Jeg har spillet fodbold i 7 år men stoppede for et år siden.. Hvad kan jeg gøre for at blive højere? Jeg har hørt, at basketball og håndbold er en god sport hvis man ville have udviklet sine knogler lidt mere.
Jeg er heller ikke specielt glad for mælk, men vil dog gøre alt for at vokse.

Håber på svar hurtigst muligt

Kommentarer

  • Indstillinger
    Nu skuffer jeg dig nok, men der er ikke noget man kan gøre for at blive højere, hvis det ikke ligger i ens gener! Du er 17 nu, og derfor nok tæt på at være færdig med at vokse.
    Jeg taler af bitter erfaring - jeg ville gerne være ambulanceredder, men jeg er desværre 3 cm for lav. Det var jeg som 17-årig og er det stadig.. (er 28).
    Man kan ikke træne sine knogler længere. Og mælk (kalk) har ingen indflydelse.

    Desværre.
  • Indstillinger
    Tak for dit svar!

    Det undrer mig rigtig meget at i siger det faktisk.. Mine forældre er oprindeligt fra Tyrkiet. Jeg kan derfor flydende tyrkisk og har undersøgt hvad lægerne siger til det i Tyrkiet. De har rådet mange til at dyrke basket og håndbold og bl.a. svømning, samt drikke mælk. Flere har prøvet deres råd, og det har hjulpet. Bl.a. også for dem i alderen 20+

    Men i Danmark ser man helt anderledes på det åbenbart.. ØV! Vil nemlig gerne prøve noget andet end disse råd..
  • Indstillinger
    Jeg er heller ikke særlig høj. Jeg har svømmet, cyklet og drukket mælk. Måske skulle jeg også have spillet basket. Jeg blev alligevel aldrig særlig høj.

    De tyrkiske råd er vist for at få en sund krop og glemme man ikke er så høj. Og det er jo heller ikke så værst.
    Jeg har et par børn. Den ene er høj og har dyrket mindst motion, den anden er knapt så høj og har dyrket meget motion og begge drak/drikker mælk.

    Nej, jeg tror bestemt ikke på de råd hjælper noget som helst. Det er generne, der afgør højden.
  • Indstillinger
    Ja det er klart, at det er generne. Man skal dog huske at passe på med, hvilke sport det er man dyrker. Såsom fodbold fx. :) Det er heller ikke fordi de siger man vokser 15 cm af det, men kan derimod opnå et par centimeter.
  • Indstillinger
    Af at spille fodbold. ?? Jeg tillader mig at tvivle på det udsagn.
Log in eller Registrér for at kommentere.