Højden
Kære NETDOKTOR,
først og fremmest vil jeg lige minde jeg om, at jeg er ny herinde og håber jeg har placeret emnet rigtigt.
Jeg er en pige på 17 år, 155 cm høj. Jeg vil gerne være 163 cm da jeg brænder for en karriere inden for politi. Jeg har spillet fodbold i 7 år men stoppede for et år siden.. Hvad kan jeg gøre for at blive højere? Jeg har hørt, at basketball og håndbold er en god sport hvis man ville have udviklet sine knogler lidt mere.
Jeg er heller ikke specielt glad for mælk, men vil dog gøre alt for at vokse.
Håber på svar hurtigst muligt
først og fremmest vil jeg lige minde jeg om, at jeg er ny herinde og håber jeg har placeret emnet rigtigt.
Jeg er en pige på 17 år, 155 cm høj. Jeg vil gerne være 163 cm da jeg brænder for en karriere inden for politi. Jeg har spillet fodbold i 7 år men stoppede for et år siden.. Hvad kan jeg gøre for at blive højere? Jeg har hørt, at basketball og håndbold er en god sport hvis man ville have udviklet sine knogler lidt mere.
Jeg er heller ikke specielt glad for mælk, men vil dog gøre alt for at vokse.
Håber på svar hurtigst muligt
Kommentarer
Jeg taler af bitter erfaring - jeg ville gerne være ambulanceredder, men jeg er desværre 3 cm for lav. Det var jeg som 17-årig og er det stadig.. (er 28).
Man kan ikke træne sine knogler længere. Og mælk (kalk) har ingen indflydelse.
Desværre.
Det undrer mig rigtig meget at i siger det faktisk.. Mine forældre er oprindeligt fra Tyrkiet. Jeg kan derfor flydende tyrkisk og har undersøgt hvad lægerne siger til det i Tyrkiet. De har rådet mange til at dyrke basket og håndbold og bl.a. svømning, samt drikke mælk. Flere har prøvet deres råd, og det har hjulpet. Bl.a. også for dem i alderen 20+
Men i Danmark ser man helt anderledes på det åbenbart.. ØV! Vil nemlig gerne prøve noget andet end disse råd..
De tyrkiske råd er vist for at få en sund krop og glemme man ikke er så høj. Og det er jo heller ikke så værst.
Jeg har et par børn. Den ene er høj og har dyrket mindst motion, den anden er knapt så høj og har dyrket meget motion og begge drak/drikker mælk.
Nej, jeg tror bestemt ikke på de råd hjælper noget som helst. Det er generne, der afgør højden.