Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Er jeg gravid?

Det her kommer til at være er lidt dumt spørgsmål måske, og nogle vil nok synes at det er åndssvagt. Men for omkring 8 uger siden pjattede jeg lidt rundt med en fyr. Vi havde ikke sex men han gav mig finger og jeg gav han handjob. Nu er jeg så flyttet til USA, og har lagt mærke til at min mave er blevet en del større! Jeg har altid været meget tynd og aldrig kunnet tage på ligegyldig hvad jeg spiste. Men nu ligner det nærmest jeg er gravid. Jeg kan stadig trække maven ind, så der kun er en lille bule. Jeg begyndte på p-piller kort tid efter hændelsen med fyren, altså jeg fik min menstruation efter og har fået den siden. Men jeg har haft nogle pletblødninger på dage hvor jeg ikke skulle bløde. Det gør mig endnu mere nervøs. Kan jeg være gravid eller er jeg bare ved at blive tyk? Jeg kan ikke rigtig tage en test fordi jeg er i USA. Håber I har nogle råd eller ord der kan berolige mig lidt.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hvis det ellers også er foregået, som du beskriver det - og jeres kønsdele/kønsvæsker ikke har været i nærkontakt, og det ved kun du selv, så er du ikke blevet gravid.

    Men - p-piller kan jo godt give lidt vægtøgning, og i USA spiser man generelt meget fedt, så det skal du da nok være opmærksom på, så du ikke tager for meget på i vægt.

    Det er ikke ualmindeligt, at man i USA steger al mad i olie/fedt og der anvendes jo megen fed dressing i burgere og den slags.

    Jeg ved jo ikke hvorfor, du er begyndt på p-piller til dit USA ophold, men jeg vil kraftigt råde dig til at bruge kondom ved seksuelt samkvem, da tingene jo er mere besværlige, når man er i et andet land, hvis uheldet - graviditet/kønssygdom - skulle være ude.
  • Indstillinger
    Det var det eneste der skete, men jeg kan jo ikke vide om han har fået sæd på sin finger, og så derefter stukket den op i mig. Det er derfor jeg er ret nervøs. Jeg håber det bare er pga a p-piller og mad, at jeg er lidt tyk nu. Min mave er heller ikke hård, og det ville jeg jo tro den ville være hvis jeg var gravid. Ikke sandt?
  • Indstillinger
    Som nævnt - der er jo ingen her, der kan vide, hvad der præcis er foregået, men som jeg læser det, så har du haft en normal - altså IKKE en p-pillefremkaldt - menstruation efterfølgende? Og det er er et ganske godt tegn på, at du ikke er gravid.

    Jeg kan ikke lige huske, hvor mange mm et 8 uger gammelt foster er, men vi taler altså stadig om meget, meget lidt - måske helt op til en cm eller to - så derfor er maven ikke hård at trykke på efter så kort tid. I øvrigt er det sjældent at maven overhovedet er vokset, hvis man kun er så kort tid henne.

    Men - hvis du stadig er i tvivl, så få dog en veninde til at poste dig en graviditetstest.

    At jeg ikke tror, du er gravid, er jo ikke en endegyldigt svar.
Log in eller Registrér for at kommentere.