P-piller og graviditet
Min veninde og jeg havde tidligere i dag en lang diskussion om P-piller og graviditet. Vi diskuterede om:
Hvis man lige har haft sin "menstrations-uge" hvor man ikke tager P-piller og så på dagen hvor man skal starte på sine P-piller igen, har sex, inden man tager sin P-piller, kan man så godt blive gravid?
Hvis man lige har haft sin "menstrations-uge" hvor man ikke tager P-piller og så på dagen hvor man skal starte på sine P-piller igen, har sex, inden man tager sin P-piller, kan man så godt blive gravid?
Kommentarer
Jeg vil vove at påstå, at det er det overdrevene (mis)brug af p-midler, der er hovedårsagen til, at mange får problemer med at blive gravide, når de kommer der til i livet, at de gerne vil være det.
Ja, undskyld, men du/I virker meget unge, og uvidende om, hvad I egentligt indtager, så derfor mit "opstød".
Til spørgsmålet: Hvis medicinen ellers tages korrekt, så beskytter de så godt som p-piller nu beskytter - 24/7 - også i den månedlige 7-dages pause.
Hvis p-piller ikke tages korrekt, så er det en meget dårlig prævention, og man bør derfor beskytte sig på anden vis, hvis det sker. Der står i indlægssedlen, hvordan man skal forholde sig, hvis man glemmer en pille.