Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

P-piller og graviditet

Redigeret 17 juni, 2014, 02:59 i Kvindelige sexproblemer
Min veninde og jeg havde tidligere i dag en lang diskussion om P-piller og graviditet. Vi diskuterede om:
Hvis man lige har haft sin "menstrations-uge" hvor man ikke tager P-piller og så på dagen hvor man skal starte på sine P-piller igen, har sex, inden man tager sin P-piller, kan man så godt blive gravid?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Svaret burde fremgå af indlægssedlen, men det gør det desværre nok ikke, siden du spørger. Beklageligvis er disse indlægssedler ret mangelfuldt beskrevet, vel sagtens fordi den slags burde lægen informere om, hvilket desværre heller ikke sker, da p-piller - p-midler idet hele taget - bliver betragtet som en total ligegyldig medicin - hvilket de IKKE er. Disse hormoner er generelt IKKE sunde for kroppen, og da slet ikke til helt unge piger, der ikke er helt færdigudviklede.

    Jeg vil vove at påstå, at det er det overdrevene (mis)brug af p-midler, der er hovedårsagen til, at mange får problemer med at blive gravide, når de kommer der til i livet, at de gerne vil være det.

    Ja, undskyld, men du/I virker meget unge, og uvidende om, hvad I egentligt indtager, så derfor mit "opstød".

    Til spørgsmålet: Hvis medicinen ellers tages korrekt, så beskytter de så godt som p-piller nu beskytter - 24/7 - også i den månedlige 7-dages pause.

    Hvis p-piller ikke tages korrekt, så er det en meget dårlig prævention, og man bør derfor beskytte sig på anden vis, hvis det sker. Der står i indlægssedlen, hvordan man skal forholde sig, hvis man glemmer en pille.
Log in eller Registrér for at kommentere.