Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hidradenitis Suppurativa

Hej jeg er en pige på 25 år, der lider af sygdommen Hidradenitis suppurativa. jeg synes det er en træls sygdom har haft den siden jeg var 11 år. og den har virkelig sat nogle store ar på kroppen , er meget angrebet omkring mamma, og er bange for jeg ender som min mor der desværre idag ikke rigtigt har det der kaldes et pænt bryst, hun bliv selv indlagt flere gange til opreationer men dengang vidste de ikke hvad hun led af, men jeg har været hos hudlægen forsøgt forskellige kure inde for medicin samt noget at afvaske sig i, og så nu er jeg havnet på odsene hudafdeling hvor jeg er i behandling med laser. ser bare ikke det hjælper så snart de har fjernet en, så begynder alle de andre og poppe op rundt omkring på kroppen,
jeg ved ikke om sygdommen har samhæng med svækket imunforsvar, men har forsøgt spise sundt dyrke motion tabe mig, stoppe med at ryge alt det lægerne siger der kan forstart til selve sygdommen. nu håber jeg bare at meget snart de kan gøre noget ved min mamma, de har lovet at fjerne hud under brystet hvor jeg er angrebet , og lave et såkaldt ankesnit, men er så bange for jeg så intet fyld har i brysterne bagefter, og sygdommen virkelig sætter sine ar. jeg er meget ulykkelig med at have denne sygdom, følger ikke rigtigt der sker noget nyt, og de har udlukket end til videre at sætte mig i remcade kur.
så håber der er andre der har samme sygdom som svare her
p.s en sidste ting jeg altid har tænkt på. hvorfor forsøger de ikke og ta en rygmarvs væske prøve-. kunne være man kunne se noget omkring sygdommen der
Log in eller Registrér for at kommentere.