Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Post stofudløste Psykoser

Redigeret 16 juni, 2014, 16:12 i Rusmidler
Hej. Gør det kort.. Har siden jeg var 18 taget en masse stoffer, heriblandt hash, kokain, svampe, ecstacy og amfetamin... Dog mest ecstacy og amfetamin..., Det endte skidt efter et par år med den forfærdelige livsstil, hvor jeg begyndte at få Psykoser, og ærlig talt hopper jeg hellere i graven end at opleve det én gang til, for det har været forfærdeligt for mig. Hørte stemmer, havde storheds/vanvids-tanker/fvrangforestillinger osv. Jeg var så bange og det kunne bare blive ved 20 timer. Har aldrig haft en psykose når jeg har været ædru, aldrig. Men på stoffer har jeg haft utallige, alle lige slemme. Hvorfor jeg blev ved var nok fordi at jeg kunne vågne dagen efter sådan en tur og faktisk føle mig helt normal, dog træt men normal. Og så tænkte jeg det ikke ville ske igen, men men det gjorde det. Har dog ikke tal på hvor mange gange det er sket. Så for ca 4 år siden vågnede jeg en morgen og opdagede min krop var fyldt med en masse underlige/fremmede følelser. Jeg anede ikke hvad jeg skulle gøre, og kunne slet ikk kende mig selv i alt - hvad skete der i min krop. Er 28år den dag idag og fri fra stofferne. Efter "forsøg" med en masse forskelligt medicin (seroquel, zyprexa, abilify, antidepressiva) hvor det egentlig kun var antidepressiva der hjalp lidt til at komme igennem dagen - har jeg nu, efter for 4 nylige besøg på akut-modtagelse fået Traume-Terapi. Og hold da op hvor det hjælper. Det har bla.a opløst en "fremmed" knude-ting, jeg har haft i det ene øje et par år. + mine symptomer synes jeg er blevet meget bedre! da det viser jeg at jeg så har forsøgt at ligge låg på alt det der skete i min krop..... Jeg ved jeg er i bedring, men kan det virkelig passe, at et traume kan sætte sig så dybt i kroppen, at den gør de her ting ved en.

Glade hilsner.
Log in eller Registrér for at kommentere.