Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

fandens vred og frustreret over læge og det offentlige

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej 1234ceren

    Ja, hvad kan du gøre?

    Til en start er det udmærket, at du kommer af med din vrede ved at skrive her. Det er en god ide at skrive sin frustration og vrede ud, i stedet for at udsætte andre mennesker for vreden. For hvis du møder læger og offentligt ansatte med denne voldsomme vrede, så forstår jeg godt, at du bliver afvist.

    I det hele taget gælder det om at finde metoder, hvorpå du kan udtrykke og slippe af med vreden, uden at det går ud over hverken dig selv eller andre.

    Jeg har selv stået i en situation, hvor jeg gennem ca. 10 år hverken kunne få hjælp for gentagne depressioner eller for et voldsomt træthedsproblem. Jeg var virkelig også meget vred.

    Problemet med depressionerne løste jeg ved at tage naturmedicinen perikon. Perikon virker meget effektivt, men det er altid meget svært at behandle sig selv. Der er mange faldgruber, men når man er i nød, er man villig til meget.

    Derefter betalte jeg selv en psykolog for hjælp – især til at tackle min voldsomme vrede over for læger og psykiatere. Hendes hjælp var uvurderlig. Derefter skiftede jeg læge endnu en gang og lod ikke journalen følge med ved lægeskiftet. På den måde kunne den nye læge og jeg begynde helt forfra, og i løbet af kort tid blev det klarlagt, hvad jeg fejler: central søvnapnø, altså at jeg indimellem ikke trækker vejret under søvnen.

    Jeg har det o.k. i dag og får lægehjælp, og jeg har et godt forhold til mit nye lægehus.

    Jeg har mange erfaringer med depression, men for at kunne give dig en bedre rådgivning, er det nødvendigt, at du skriver og fortæller, hvad du har prøvet, dvs. hvilke former for medicin og hvilke former for terapi, og hvordan det virkede osv. Det er også en god ide, hvis du skriver, om du er blevet tjekket via blodprøver for mangeltilstande, som jo kan være (medvirkende) årsag til depression.

    Hvad mener du selv, at årsagen til din depression er?

    Men til en start er det altså udmærket, hvis du prøver at få vreden ud. Sæt noget kraftfuldt musik på, skru op på fuldt drøn, og tag en tæppebanker og tæsk dine sofapuder sønder og sammen, men du bander og skælder ud på disse tåbelige læger og offentlig ansatte i kommunens system. Det tager de ikke skade af, men det hjælper dig og dit forhold til omverdenen, hvis du tager trykket af vreden, ved at lade det gå ud over nogle puder eller en madras!

    Mange hilsner

    Kameliadamen
  • Indstillinger
    du skriver kamille du kan forstå jeg bliver afvist hvis jewg altid sviner dem ti lsådan her. den anklage kan du ikke komme med.. jeg har aldrig svinet dem til. jejg har altid været høflig og med respektkabel stemme talt til dem. alligevel har de altid afvist mig og når man altid blir afvist er det sguda klart man gerne vil ud med vreden ved at skrive et sted

    jeg måtte bare ud med vreden..det har da intet at gøre med jeg opførte mig sådan i virkeligheden overfor dem...men til sidst blirman jo vred nrå man bliver afvist i mange år..godt nok ikke 10 år men næsten.

    har du virkelig gået med depresion i 10 år uden hjælp? hvordan holdte du det ud? hvad lavede du i mellemtiden?

    og forklar da ligehvordan man kan afvise nogen der beder hver gang høfligt om hjælp? du kener mig ikke og har ikke ret til udtale dig om hvordan jeg har talt til dem.. hvorfor har de ret til afvise mig hvis jeg aldirg har talt sådan til dem som jeg er kommet ud med min vrede på denne side?

    det er pisse træls de afviser en i så mange år ikke lytter ned i det sorte hul. igen igen. det er sgu ikke rart. spec når det er personer der bør hjælpe en.
    jeg kan se alle andre for hjælp+ fra dem? hvorofr lige mig? hvorfor kun mig?

    alle andre taler ellers godt om det ofentlige system. hvorfor for alle så hjælp?
  • Indstillinger
    desuden kamile, så har jeg skrefvet dette indlæg for at komme ud med min vrede, ikke at jeg nogensinde har talt til dem på denne måde

    du må da prøve at forstå man bliver vrd og frustreret og har lyst til skrive sådan noget for at komme ud med dem.. det er man sguda hvis lorte systemet ikek tage sig af noget

    man er hjælpeløs i næsten 10 år uden hjælp, så blir man gal på de lorte mennesker og lorte system...de har pligt til lytte og forstå borgere at rådgive dem..hvorfor fanden er de så ansat?

    det pisser mig af at mennesker som bør hjælp en svigter og svigter i så mange år. så blir man vred...vreden blir større nrå man altid finder sig i det pis

    hvordan vile du selv have det hvis de afviste det gang på gang selvom du talte høfligt til dem og bad respekteret stemme? svar lige på det?

    har du adlrig selv ville komme ud med vreden? nrå ingen hørte dig og hjalp dig? og du gik alene?

    jeg har ike andet end vrede, for så mange år er gået, uden hjælp, ingen af dem lyter, ingen af dem rådgiver, allesammen smider dig ud fordi de vil spare eller finder på unskyldninger

    og det pisser mig enddnu mere af de ikke lytter til et offer der ikk kan udtrykke sig på deres sprog som de ikke fatter
  • Indstillinger
    Hej igen

    Prøv at læse mit indlæg igen. Jeg har IKKE skrevet noget om, at du sviner nogen til. Det har du helt misforstået.

    Jeg anklager dig ikke! Hvorfor skulle jeg gøre det?

    Men det er min opfattelse, at andre mennesker må kunne mærke en så voldsom vrede – også selv om du taler høfligt og respektfuldt.

    Sådan var det i hvert fald i min situation. Det er klart, at også jeg bad høfligt om hjælp, men når jeg så ikke fik nogen hjælp, eller kun hjælp, der gjorde depressionen værre, og det heller ikke nyttede at bede om hjælp for mit træthedsproblem – ja, så var det efterhånden svært at skjule vreden, selv om jeg prøvede.

    Nej, jeg har ikke gået med depression i 10 år. Jeg skrev jo, at jeg LØSTE PROBLEMET MED DEPRESSIONERNE ved hjælp af naturmedicinen perikon. Det kan fås uden recept. Herefter tog jeg perikon forebyggende mod svær depression i ca. 10 år.

    Det vil sige, at jeg selv har stået for min depressionsbehandling i 10 år. Desværre kan jeg ikke længere bruge perikon, da det ikke kan forenes med noget andet medicin, som jeg er nødt til at tage. Men nu kan jeg uden problemer få lægehjælp i mit nye lægehus.

    Nej, jeg kan ikke forklare dig, hvorfor det er gået dig, som du beskriver. Det må du ikke forlange. Jeg ved jo ikke, hvad der er sket.

    Jeg ville gerne have brugt mine mange erfaringer med depression til at hjælpe dig, for jeg genkendte jo noget i din situation fra mit eget liv. Men når du i den grad forholder dig kritisk til mit indlæg og forsøger at læse noget andet end det, jeg har skrevet, så er det nok en dårlig idé.

    Mange hilsner

    Kameliadamen
  • Indstillinger
    du ved jo reelt ikke om du eller jeg har virket vrede..de burde jo havde lyttet og hjulpet i første omgang man spurgte stille og roligt...det hjælper ikke at de så lukker ørene og vil høre hvad de tror og omdrejer det

    for derefter at skyde skylden på andre, "tal med den og den" "det er ikke mit ansvar"

    så sidder man med en følelse af vrede tilbage også fordi jeg aldrig kan finde ud af det med at skælde andre ud og sætte grænser. jeg er for svag. desværre

    så pisser det mig af og jeg skriver sådanne indlæg på nettet. hvad fanden er et for en behandling? man burde smide dem i retten

    men vor mange år har du gået rundt med depresion uden at få hjælp til den?
  • Indstillinger
    Jeg ved dårligt om jeg tør skrive. Det er ikke sjovt at få sådan et svar, som du gav kameliadamen.
    Jeg tænkte, da jeg læste hendes indlæg, det er sørme et flot og forstående svar på det indlæg, som du havde skrevet og nu har slettet.
    Jeg har selv brugt netdoktor til at komme af med min vrede. Jeg er i dag bitter over det sundhedssystem, som har så svært ved at hjælpe.
    De lytter jo ikke til det man siger.

    Om du har fået skubbet kameliadamen væk ved jeg ikke.

    Men jeg kan fortælle at kameliadamen har hjulpet mig igennem 3 år. Jeg fik til sidst den rette hjælp, ganske vist fra en anden, men kameliadamens forstående svar i den mellemliggende tid hjalp mig i den grad.

    Det handlede ikke om depression, men noget andet. Så jeg kan ikke give dig nogen råd.
Log in eller Registrér for at kommentere.