Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Smerter i ryggen

Redigeret 13 juni, 2014, 17:30 i Åben debat om smerter
Hejsa alle.
jeg skriver da jeg virkelig mangler råd.

Igår eftermiddag sagde jeg med foroverbøjet ryg på min sofa, da min storebror som vejer ca. 70kg, satte sig på min ene skulder forsjovt, og da han er større end mig, kunne jeg ikke få ham væk før at han flyttede sig, ca. 1 halvt minut efter.

Da jeg vågnede i morges og hele dagen idag, har jeg været øm og har haft smerter i den side af ryggen hvor han satte sig på min skulder. det gør ondt når jeg bevæger mig og f.eks. skal samle noget op fra gulvet osv.

Nogen der har prøvet lignende og ved hvad det kan være? :)

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej simoneivalo98

    Nej heldigvis har jeg ikke prøvet det, men jeg kan forestille mig at musklerne har lidt overlast, fordi du har skulle prøve af fjerne din bror.
    Prøv at lægge noget koldt på det område der gør ondt, husk at der skal et viskestykke om posen med ærter eller hvad der nu er i fryseren, da det kolde IKKE må komme i direkte berøring med huden.

    Er dette ikke fortaget sig hen over weekenden, må du til lægen.

    Har det ud over smerterne påvirket din vejrtrækning, skal du IKKE vente med at søge læge.

    Der kan anbefales altid at have en pose med gammeldags/ fast brun sæbe i fryseren, da det uanset hvor længe det ligger i fryseren er formbart. Pris Ca. 20 kr, for ca. ½ kilo og kan købes i de større varehuse.

    God bedring med dit uheld.
    Mange hjertelige hilsner
    Rita
Log in eller Registrér for at kommentere.