Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Astma,næsepolypper og acetylsalicylsyre overfølsomhed (Aerd)

2»

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg har selv læst om utæt tarm leky gut

    F.eks her fra radio doktoren Carsten Vagn Hansen
    http://radiodoktoren.dk/radiodoktoren/2 ... utaet-tarm

    Vedr alkohol, så er en halv øl nok til at give mig løbende næse indenfor ca 20 minutter og det varer ca 2-3 timer.
    Jeg kan godt drikke en alkoholfri øl og også de nye Carlsberg Nordic som jeg synes er et godt alternativ når man skal være lidt social, man må jo indrømme at i Danmark er der meste sociale liv baseret på alkohol

    Jeg vil prøve at følge de kost råd der er i forsøget der er omtalt på siden.
    Maximere omega 3 indtagelse, og minimere omega 6 indtagelse.
    Sjovt nok er de fiskekapsler jeg har taget på anbefaling af diverse alternative behandlere et blandingsprodukt af omega 3, 6 og 9, hvor jeg måske burde holde sig fra omega 6 (GLA) så nu vil jeg lede efter rene omega 3 kapsler (EPA)
  • Indstillinger
    Som jeg skrev i mit sidste indlæg vil jeg prøve at maksimere omaga 3 kost og minimere omega 6 og 9.
    Det er gjort og med rigtig godt resultat. Idag har jeg fri luft i næsen og fået en smule lugtesans tilbage.

    Det eneste jeg har gjort er at tage rene omega 3 fiskepiller (Artic krill) og så skiftet husets olivenolie ud med raps og valdnøddeolie, mere fisk og mindre svine og oksekød.
    Ikke fanatisk, kun små ændringer, men det har haft en super god virkning, efter ca 30 dage kunne jeg begynde at mærke en lille forskel.

    Jeg rører naturligvis ikke Ibuprofen da det var der det hele startede.

    Tak til alle for denne tråd, der fik mig til at forstå at omega 3 er inflammations hæmmende og omage 6 er inflammations fremmende
  • Indstillinger
    Hej, jeg har lige været på Allergiklinikken i Helsingør og efter 3 timers undersøgelser tegner alt til at jeg har AERD.

    Jeg er en mand på 38 år der i de sidste 15 år har haft manglende lugte- og smagssans. Jeg er blevet operereret for polypper mindst 10 gange, fået steroidinjektioner og brugt litervis af næsespray i den periode.

    Jeg hører gerne om flere erfaringer.

    Mvh Kim
  • Indstillinger
    Hej alle
    Jeg er først for nylig blevet bekendt med denne overfølsomhed, lider af næseløb, trykken i hovedet, astma, polypper, ingen lugte- og smagssans og nul alkohol.....vi er meget charmerende!!!
    Jeg blev opereret for 3 år siden for skæv næsevæg og polypper. jeg har i mellemtiden udviklet denne overfølsomhed overfor acetylsalicyl syre, så nu skal jeg opereres igen.
    Jeg tager flixonaise næsespray, som nu har givet mig et hul i næsevæggen.
    Så enten hul i næsevæggen eller polypper....Er der nogle som kender til et alternativ til næsesprayen?
    Det er godt at læse om jeres erfaringer, da jeg lige har fået stillet dianosen.

    Anja
  • Indstillinger
    Hej Folkens..
    Jeg vil lige dele lidt med jer.

    Jeg er blevet opereret for polypper 1 gang og fået fjernet 1 gang ambulant.
    Jeg har fundet ud af gennem kost provokering, at jeg lider af gluten, mælk, æg og histamin intolerence og måske også salisylsyre.
    Min lugtesans kommer og går. Men er på sporet..
    Håber jeg kan hjælpe andre og at vi kan dele vores erfaringer her :)

    Ps. Alt alkohol og sodavand er stoppet..
  • Indstillinger
    Nu er det snart nogle år siden jeg skrev om de forbedringer jeg opnåede ved at ændre min kost, så jeg fulgte de råd der var fra det Amerikanske forsøg. Max omega 3 og minimum omega6 og 9 fedtsyrer. Jeg har i dag et tåleligt liv og ikke været opereret for næse polypper de sidste 2 år, tidligere måtte jeg afsted hvert år.
    Der er luft i næsen, men dog ikke fuld lugtesans.
    Idag omtales den kost som de anbefalede i det Amerikanske forsøg som Antiinflamatorisk kost og der er kommet bøger og net artikler om emnet.
    Jeg synes det er blevet lettere at leve efter reglerne nu hvor der er mange opskrifter på nettet om antiinflamatorisk kost.
    Held og lykke der ude
    Lars
  • Indstillinger
    Jeg har lige fået næsepolypper for nogle uger side. Det føles meget voldsomt når ens næsebor pludselig er helt fyldt, så man kan se polyppen. Jeg fik hurtigt en tid på sygehuset og straks efter en tid til operation. Operationen og efterbehandlingen lød så styg at jeg var nødt til at søge alternativer. Jeg har så været til 2 ugentlige akupunkturbehandlinger -nu 6 ialt- og jeg har taget homøopatisk medicin (Thuja/Sulfur) i 3 uger. Resultatet er ret godt: polypperne i næseboret har trukket sig så meget at jeg nu har luft igennem begge næsebor, hvor jeg for at par uger siden var totalt stoppet i det ene og næsten helt i det andet.Jeg vil ikke opereres og slet ikke med udsigten til at skulle det igen og igen. Jeg har ogå holdt mig fra mælk og stort set fra hvede. Når jeg læser andres historier i dene tråd føler jeg mig foreløbigt heldig, men jeg bliver også klar over at det nok er noget jeg skal slås med i mange år.
    Hilsen Peter
Log in eller Registrér for at kommentere.