Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hjælp mig

Redigeret 23 august, 2014, 13:02 i Anoreksi
Hej jeg er en pige på 14 og har været indlagt. På grund af anoreksi
Jeg er i behandling og kæmper også selv for at få det bedre
Jeg går meget op i kalorier og vil meget gerne dyrke motion ( men må ikke dyrke sport for min behandler, er det sundt?)
Jeg har et kalorie indtag på 3000 kalorier Per dag for at tage på
Når jeg er på min normal vægt, hvad sker der så med mit kalorieindtag? Vil jeg fortsætte med det indtag eller bliver mit kalorieindtag lavere? Vil jeg fortsat tage på når jeg er på min sunde vægt? Jeg er meget bekymret for at komme for højt op i vægt
Men jeg vil virkelig gerne være fri som før (jeg må ingenting og bestemmer intet selv)

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej :)

    Du spørger om det er sundt, at du ikke må dyrke motion imens du er i gang med vægtøgning. Du må ikke dyrke motion, da din krop ikke kan tåle det, fordi du har tabt dig så meget. Men samtidig med det er det desværre også en del af din behandling, nemlig at stoppe med at tvangsmotionere.. Og hvis du endelig havde lov til det, så overvej hvor mange ekstra kalorier det ville koste :)

    Du skriver at du pt. skal spise 3000 kalorier dagligt. Hvilket er ganske normalt når man er i vægtøgning. Når du når op på din målvægt vil dit kalorieindtag selvfølgelig blive sat ned, så du ikke vægtøger mere :)

    Jeg håber, du snart vinder kampen over anoreksien!

    Lena
Log in eller Registrér for at kommentere.