Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Græsallergi - nogle råd..

Redigeret 3 august, 2014, 08:57 i Allergi
Hej! Jeg er en pige på 23 år, som har været plaget af græsallergi siden jeg var seks år. Jeg har været med i et forsøg, hvor en læge forsøgte at vaccinere mig op imod græsallergi, hvor jeg blev stukket hver 6 uge og gik til det i 4 år ( et år mere end man skulle, fordi mit var så slemt). Jeg fik på daværende tidspunkt af vide at jeg ikke kunne være mere allergisk overfor græs end, hvad jeg var. Forsøget havde dog ikke den ønsket effekt - kun det første år, hvor jeg kunne nøjes med at tage medicin i 2 uger, og hvor medicinen det rent faktisk også virkede. Sidste år var det igen rigtig slemt og trods nyt medicin (en næsespray med binyrebarkhormon i) var der intet der virkede og jeg tog op til lægen og forlangte et skud binyrebarkhormon, da jeg ved det har virket på mange andre. Det fik jeg så og kunne igen være et menneske igen og være udenfor uden nogle symptomer. Derfor valgte jeg også i år, at så snart jeg kunne mærke irritationen i øjne, næse og hals, at smutte til lægen og få et skud....
Men som altså andet allergimedicin er jeg blevet immun over for det, og det har ingen virkning overhovedet. Så mit spørgsmål er - er der andet man kan gøre?
Mine øjne er hævet konstant, fordi de klør og må hele tiden ligge med en kold klud på øjnene, min hals klør 24/7 og er så hævet, at det hele tiden gør ondt, når jeg bare skal synke. Næse klør selvfølgelig også, men det er til at leve med, men den løber hele tiden og konstant tilstoppet. Den medicin jeg tager, gør at hele tiden har lyst til at sove, og kan snildt sove 14 timer i streg. Dog ikke uforstyrret, for skal ca. hver 5-6 time tage en ny dosis medicin (piller, næsespray og øjendråber) for at det har bare en lille virkning. Går i bad hele tiden for at få vasket pollen ud af mit hår og har ikke åbnet vinduer på noget tidspunkt, men alligevel kan jeg næsten ikke holde ud bare at være i min egen lejlighed. Jeg er en pige som elsker at være ude, har selv en hest og elsker at spille diverse sport, men lige nu sidder jeg på tredje dagen i min lejlighed og ikke tør at gå uden for døren, fordi det allerede er så slemt indenfor. Jeg har som sagt bønfaldet min egen læge om, der ikke er kommet noget nyt, men det er der ikke i ifølge dem, og når jeg fortæller dem, at jeg virkelig føler mig deprimeret over det, og kan nærmest ikke tale om det uden jeg bryder fuldstændig sammen, fordi jeg føler mig så hjælpeløs, så får jeg bare et skulderklap om, at jeg nok skal komme igennem det.
Jeg ved godt allergi ofte er langt fra slemt og det bare er en irritation, men mit er virkelig gået fuldstændig over gevind, og som om det ikke er slemt nok, så er det også gået i mine lungerne nu, skal derfor også tage astmamedicin (det virker til gengæld godt).
Jeg undskylder lidt for udbrydet, men jeg er virkelig desperate og kan ikke se, hvordan jeg skal overleve sommeren sengeliggende med en kold klud i hovedet.

Udover det forsøg jeg var med i, har jeg også prøvet akupunktur og kiropraktor behandlinger, men begge uden nogen virkning.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hvis en forsker vil forske i dyr med allergi, bruges f.eks. følsomme stammer af rotter, som udsættes for en kviksølv-forbindelse.
    Men underligt nok undersøges allergiske mennesker ikke for ophobning af kviksølv eller andre tungmetaller.

    Hvis du har amalgamfyldninger, så ville jeg starte med at få disse fjernet hos en tandlæge, som bruger metoden "safe removal of amalgam".
    Læs mere på www.tungmetal.dk

    Så kunne man aflaste sin organisme ved at undgå eller begrænse de f.eks. 10 fødevarer, som er mest kendt for at medføre allergi (mælkeprodukter, hvedemel etc.).
    Dertil samtlige farvestoffer, konserveringsstoffer og andre unødvendige tilsætningsstoffer.

    En mild form for afgiftnings-behandling kunne være en daglig vitamin-pille (uden kobber og gerne også uden jern, medmindre du har jernmangel).
    Du kan evt. bruge produktet MIVI-total, som købes i Helsekosten.
    Dertil
    1) N-acetyl-cystein (købes på apoteket eller produkt uden "medicin-sminke" kan købes over Internettet.
    2) R-alfa-liponsyre (købes over Internettet).
    3) Chorella eller tilsvarende.

    Held og lykke med behandlingen
  • Indstillinger
    hej.
    Jeg har allergi over for mange tinge . Jeg drikker 2 eller 3 gange grønt tee om dagen , Jeg ved ikke årsagen men det hjælper mig , jeg kan går ud i naturen uden og bruge næsespray. jeg håber det hjælper dig.

    mvh H.A
Log in eller Registrér for at kommentere.