Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Konstant pletblødning

Redigeret 6 juni, 2014, 08:40 i PMS og menstruation
Jeg har for omkring 4 mdr. siden skiftet til p-pillerne Qlaira. Jeg hade før 3. generation, men ville have nogle p-piller, som var knapt så farlige (ifh. blodpropper o.l.), og som jeg samtidig havde hørt en masse godt om.
Desværre pletbløder jeg stadig efter 4 måneder. Pletblødningen begynder omkring 10. dagen og minder mest om almindelig menstruatuin. Det fortsætter helt indtil min menstruation faktisk indtræffer.
Det er utrolig irriterende, da jeg har en fast kæreste, som jeg ikke har lyst til at have sex med, da jeg er bange for at bløde ud over det hele. Endvidere er det utrolig smertefuldt, fordi jeg har ondt i underlivet næsten hver dag.
Jeg har prøvet at springe nogle uger over, for at komme igennem pletblødningen, men den vender tilbage hver gang.
Det er også virkelig dyrt at investere i så mange bind og tamponer hele tiden, så jeg vil høre, om der er nogle råd derude?

Lige nu overvejer jeg nemlig at skifte p-piller, men jeg er utrolig glad for Qlaira, da jeg føler, mit stofskifte er blevet bedre, og da jeg ikke har nogle humørsvingninger.
Log in eller Registrér for at kommentere.