Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

HJÆLP til mine fødder!

Redigeret 3 juni, 2014, 10:48 i Åben debat om smerter
De fleste kan mishandle deres fødder på diverse mulige måder, uden at det tilsyneladende gør den store skade. Jeg, derimod skal bare have et par sandaler på i en halv time (den sunde slags, vel at mærke, den slags, som anbefales til problemfødder), så bløder mine fødder. Jeg får store vabler under trædepuderne, og huden under remmene bliver bogstaveligt talt skrabet til blods. Jeg går igennem en hel pakke plastre om ugen!!!
De fleste er lidt chokerede over hvor voldsomt det er, når de ser det. De eneste sko der aldrig har gjort noget ondt ved mine fødder er ascis løbesko, men de er jo lige varme nok her om sommeren.
Engang købte jeg et par fitflop sneakers af samme type, som min mor havde haft længe, helt uden problemer. Der er et link i bunden af mit indlæg. Da jeg havde haft dem på i en time, var mine hæle så ødelagte, at jeg ikke kunne have sko på med hælkappe i to uger, og jeg havde ar fra det i otte måneder efter. Min mor har stadig ingen problemer med sine; jeg har af gode grunde ikke rørt mine egne siden.
Jeg ville ønske jeg kunne sige jeg overdrev, men det gør jeg ikke. Hvad er det for noget? Findes der et prinsessesyndrom, der giver overdrevent sensitive fødder? Bør jeg gå til læge med det? Er der noget jeg kan gøre, så jeg også en gang imellem kan have nogle pæne (og sunde) sandaler på?

På forhånd tak for hjælpen - hilsen hende, der snart har lyst til at skære sine fødder af!

EDIT: Det skal lige siges, at vabelplaster ikke hjælper, da jeg aldrig kan forudsige hvor vablerne kommer - og putter jeg det på efter vablen er kommet, hiver det det øverste lag af hud med sig når det skal af, og gør mere skade end gavn.

http://www.islandtrends.com/FitFlop-FF- ... wter-11581
Log in eller Registrér for at kommentere.