Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Allergi for hårvoks

Redigeret 7 februar, 2015, 05:39 i Allergi
Hej alle sammen,

Jeg står i en rigtig træls situation i øjeblikket.

Jeg har længe døjet med voldsom energi uden at vide præcis, hvad der forårsagede den. Efter at have læst dette indlæg på en dansk blog: http://billig-mode.dk/kob-billigt-renat ... oks-online, fandt jeg ud, at det kunne skyldes hårvoks. Jeg har efterfølgende været til læge og konstateret, at jeg ikke kan tåle hårvoks med parfume.

Hvad kan jeg gøre i sådan en situation? Er det muligt at købe en hårvoks uden parfume, som fortsat har de samme egenskaber?

På forhånd tusind tak for jeres ekspertise!

Kommentarer

  • Indstillinger
    I de fleste produkter burde det være muligt at finde noget uden parfume. Synes at der, hvor du køber hårvoks at du skal spørge ekspedienterne til råds, for de er super gode til at finde noget som er ligeså effektiv som i dem uden :-)
  • Indstillinger
    Undskyld, men det lyder lidt som om, det slet ikke er faldet dig ind, at man godt kan leve uden at tilføre sit hår voks?

    Der findes faktisk stadig frisører, der godt kan klippe og sætte et hår - uden brug af det - for håret totalt unødvendige - middel.

    I tilgift kan du "risikere" at få et langt smukkere og sundere hår - især hvis du i stedet ofrer en god shampoo uden tilsætningsstoffer. Oven i købet tilfører du ikke din krop unødvendige, allergifremkaldende, kunstige midler.

    Men ja, jeg ved det godt - moden har dikteret, at sådan skal man gøre nu, men det betyder ikke, at man har godt af det.

    Den der talemåde om, at man må lide for skønheden har jeg desværre aldrig fattet. :-)
  • Indstillinger
    Jeg kan hverken tåle parfume eller voks. Hvis det ikke er parfumen, kan det være selve voksen, du ikke kan tåle. Voks hører til i gruppen "balsaminer", som nogle mennesker er allergiske over for. Balsaminer bruges bl.a. også på overfladen af tropiske frugter, for at bevare friskheden. Jeg er selv allergisk over for balsaminer og har min viden fra en hudlæge.
Log in eller Registrér for at kommentere.