Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hvor meget skal der til for at blive smittet?

Redigeret 31 maj, 2014, 06:46 i Mandlige sexproblemer
Hej netdoktorbrugere!

Jeg har et spørgsmål. Jeg har for et par måneder siden været sammen med en pige som virkelig havde en ildelugtende vagina. Jeg ved ikke om hun fejlede noget men det lugtede virkelig som om at der var noget galt! Jeg var heldigvis klog nok til at bruge kondom men jeg gav hende også finger og rørte efterfølgende ved min penis med samme hånd som jeg gav hende finger med. Vi snakker 20-30 sekunder efter. Det var en one Night stand så kan ikke spørge hende om hun fejlede noget da jeg ikke har kontakt med hende mere men har efterfølgende været sammen med en pige uden kondom som jeg kender rigtig godt. Jeg har ikke tænkt over at jeg muligvis kunne blive smittet da jeg altså har brugt kondom hver gang jeg har haft sex med fremmede men er blevet ret nervøs for om jeg måske er blevet smittet med noget dengang da jeg virkelig ville blive ked af at smitte den anden pige med noget da jeg højt og heldigt svor at jeg ikke fejlede noget hvilket jeg bestemt heller ikke troede at jeg gjorde!
Så kan man blive smittet med et eller andet ved at give finger og efterfølgende røre ved penisen med den hånd man gav finger med? Altså lige efter.
Ps. Jeg har naturligvis også tænkt mig at gå til lægen men det ville hjælpe lidt på nattesøvnen de næste par dage hvis en af jer måske havde et svar. På forhånd tak.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Du må da godt nok have været sulten, hvis du kunne gennemføre, hvis det har været så ulækkert, som du beskriver. :-)

    Men - det behøver ikke betyde, at hun har fejlet noget som helst, og hende du kender så godt, at du har undladt at bruge kondom, kan faktisk lige så godt have noget, der smitter.

    Ingen på et debatforum kan fortælle dig, om du er smittet med noget eller ej, men du bør da bestemt sørge for at blive undersøgt før du næste gang dyrker ubeskyttet sex - og aldrig gøre det med en, før I begge er undersøgt og "frikendt".

    Og ja - det lyder kompliceret, men så meget som kønssygdomme florerer, bør man faktisk passe ordentligt på sig selv - og hinanden, for som du givet ved, så er en del af disse sygdomme ret farlige og kan have fatale konsekvenser.
  • Indstillinger
    Hej Lotte.

    Mange tak for svar! Tja, indrømmet at det ikke var det smarteste at gennemføre det, efter jeg kunne lugte hvor slemt det egentlig var, men når man var kommet så langt, syntes jeg heller ikke, at jeg bare kunne tillade mig at smutte midt i det hele. :-)

    Jeg ved godt at ubehagelig lugt ikke nødvendigvis er lige med kønssygdom, men det var virkelig så grum en lugt, at jeg næsten ikke kan forestille mig andet - hvilket måske gør det endnu dummere, at jeg fortsatte.. Men jeg har været sammen med piger, som lugtede ubehageligt før, men det var virkelig ingenting i sammenligning med hende!

    Ja jeg ved godt, at det kan være meget svært for dig og alle andre at bedømme, om jeg er blevet smittet eller ej, jeg undrede mig bare over, om det overhovedet kunne lade sig gøre at blive smittet på den måde - og hvis ja, hvor sandsynligt det er? Men ja, jeg skal naturligvis til lægen med det. Især nu, hvor jeg har en ny sexpartner.
  • Indstillinger
    Hvis man er tilstrækkelig uheldig, så er der altid en risiko; og hvad skal du bruge en sådan sandsynlighedsberegning til?

    Du HAR været i berøring med hendes kønsdele, og der HAR været kontakt til dine - og så frygteligt var det vel heller ikke, at du brugte tiden til at tælle alle sekunderne? Om risikoen så kun er en procent, så kan du ikke bruge det til noget, hvis du så ER den ene procent, vel?

    Statistik kan du bruge til at få et overordnet overblik - aldrig i enkeltsituationer.

    I en helt anden boldgade har jeg prøvet at ligge på sygehus en hel uge med de frygteligste smerter, men man nægtede at undersøge for det, jeg udviste alle symptomer på, da jeg ikke passede i statistik (aldersmæssigt, vægtmæssigt) for den pågældende sygdom. Det var først, da jeg insisterede på at komme hjem og få fat i min egen læge, at man - modvilligt - undersøgte mig. Jeg lå på operationsbordet næste morgen.

    Så - så meget for statistik i enkeltsituationer.

    Du kan ikke vide dig sikker, før du er undersøgt.
  • Indstillinger
    Redigeret 31 maj, 2014, 06:46
    Jamen som jeg skrev i mit første indlæg her i tråden, skal jeg ikke bruge det til andet end hjælp til at falde lidt mere til ro. Jeg har bare virkelig haft det dårligt over, at jeg muligvis kunne have smittet en pige, som jeg virkelig godt kan lide, efter at jeg overbeviste hende om, at jeg ikke fejlede noget - hvilket jeg så også var sikker på var sandt, indtil jeg efterfølgende er begyndt at tænke lidt over det.

    Jeg har bare haft det ret dårligt over det, da det ikke var min mening at "lyve" for hende, men det føler jeg, at jeg et eller andet sted har gjort, selvom det ikke var bevidst, i og med at jeg efterfølgende er kommet i tvivl om jeg i virkeligheden kunne fejle noget. Jeg ved godt, at det ikke nødvendigvis giver mening, da hun selvfølgelig også kunne fejle et eller andet og jeg jo ikke gjorde noget forkert bevidst, men jeg ville stadig blive ret ked af, at smitte hende med et eller andet, efter jeg lovede at jeg ikke fejlede noget!

    Naturligvis går jeg til lægen first thing mandag, men sådan en undersøgelse kan tage tid, så grunden til at jeg skrev her, var udelukkende i håb om, at der var en eller anden der kunne fortælle, at man ikke kunne smittes på den måde, eller i hvert fald at risikoen er meget lav, så jeg i det mindste kunne slappe lidt mere af, indtil jeg får et svar fra min læge.
  • Indstillinger
    Ja, men jeg tror da risikoen er lille - men den ER der jo.

    Derfor bør man aldrig dyrke ubeskyttet sex før begge parter er undersøgt.

    Og ja, jeg ved det - det kan være svært at tænke sig om i "kampens hede", men så farligt som det virkelige liv jo rent faktisk er, så bør man gøre det, hvis man vil være 100% sikker i sin sag.

    Det er muligt en anden bruger vil kunne fortælle dig, at du ikke har løbet nogen risiko overhovedet, men det gør jeg så ikke, for det KAN ingen vide før der er foretaget en undersøgelse.

    Du kan da sagtens sige til din veninde, at du er kommet i - bare en lille bitte smule tvivl, om der alligevel skulle være noget, hvorfor du foreslår, at I begge bliver undersøgt, for at "gå med livrem og seler" - og det bør hun da også kunne se det fornuftige i.

    Det vigtigste i et godt forhold må da være, at man passer godt på hinanden.
Log in eller Registrér for at kommentere.