Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Mave problemer

Jeg har haft noget bøvl med maven faktisk siden igår morges. Det startede egentlig bare med det jeg vil tro man kalder hals brand, hvor jeg fik en svigen i halsen og det blev værre da jeg skulle bøje mig eller spise eller drikke. Og hvis jeg spiste noget som bare var lunkent, føles det som at sluge noget mad, som lige er kommet af komfuret.
I dag er det der stadig og til morgen havde jeg det faktisk meget stramt - havde en følelse af menstruation - og ca 10 cm under navlen var der lige et punkt som gjorde utrolig ondt - nu er det sådan at det kommer og går, men,hvis jeg trykker der er det som om der er et blot mærke og har aldrig oplevet noget lignende!
Jeg har også hele dagen haft turevise af smerter i højre side af maven og tror lidt det skyldes at jeg ikke rigtig kommer ordentlig af med afføring og luft.
Jeg valgte at ligge mig til at sove da jeg kom fra skole, men da jeg vågnede havde jeg en syg kvalme og det gjorde bare ondt over alt i min mave, så jeg var nødt til at åbne mine bukser.

Jeg synes altså virkelig det er underligt

Kommentarer

  • Indstillinger
    Du skriver "kom hjem fra skole", så jeg gætter, at du er meget ung. Har du talt med din mor eller far om det her?

    Det kan godt være, det ikke er noget, men det kunne faktisk godt lyde som om du kan have fået blindtarmsbetændelse - på den anden side, hvis det er det, så er det givet opdaget i skrivende stund, for så har du fået det værre og værre i nattens løb, og endda så meget, at du har handlet på det.

    Bliver du ved med at være utilpas - bør lægen nok kontaktes.

    Meld meget gerne tilbage om, hvordan det går.
  • Indstillinger
    Har fået det lidt bedre, men stadig ufattelig øm i maven - og jeg går på grundforløb og bor i egen lejlighed
Log in eller Registrér for at kommentere.