Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Mammografi - frygt for brystkræft - erfaringer?

Redigeret 27 maj, 2014, 05:04 i Brystkræft
Hej Alle
Er der nogle der har erfaring med at få lavet en mammografi - evt på privathospitalet Mølholm i Vejle? Jeg fik for nogle år tilbage lavet en på offentligt sygehus, som ikke viste tegn på noget, var på daværende tidspunkt 22 år, andre der har fået det gjort som ung? Jeg døjer nu med at det ofte brænder og stikker især i venstre bryst.

Jeg ved godt det her lyder lidt underligt, men min mors gamle hund og hendes nye hvalp, snuser tit kraftigt til brystet, og skubber til det. Det gør mig nervøs, da man har hørt om at hunde kan lugte kræft!

Vil egentlig bare høre om andres baggrund for at have fået lavet en mammografi, hvor det var henne samt alder for undersøgelsen?

På forhånd tak :-)

Kommentarer

  • Indstillinger
    At du ikke fejlede noget for nogle år siden, betyder jo ikke, at du ikke fejler et eller andet nu.

    Du skriver ikke noget om, at du er blevet afvist af lægen - eller det offentlige system, for ellers er det da oplagt, at du går til lægen igen med dit problem.

    Nu har du jo prøvet at få foretaget mammografi, og jeg kan ikke forestille mig, at en mammografi er anderledes på et privat hospital, så det vil givet foregå på nogenlunde samme måde, som du har prøvet.

    Men - ligegyldigt hvad du vælger, bør du da insistere på at blive ordentligt udredt for de gener, du har nu.

    Uden at vide noget som helst om det, vil jeg da gætte, at du kan have lidt betændelse i en af dine mælkekirtler, hvilket ikke er helt ualmindeligt, hvorfor det også ret nemt kan diognistiseres - og behandles.
Log in eller Registrér for at kommentere.