Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Stop af p-piller.

Redigeret 26 maj, 2014, 04:22 i PMS og menstruation
Jeg stoppede med at tage p-piller en gang i marts og fik derefter min mens. over en måned efter (18.april), men denne her gang er den bare ikke kommet. Har taget 2 tests som begge sagde negativ. Kan den lige pludselig godt springe en måned over?.

Er 21 år og både før og mens jeg var på p-piller regelmæssig med en cyklus på 28.

Kommentarer

  • Indstillinger
    P-piller er jo medicin, der går ind og standser kroppens naturlige cyklus. Den blødning, der kommer i pausen er derfor kunstigt fremkaldt.

    Når man ophører med p-piller skal kroppen så til selv at fungere igen, og det er ikke ualmindeligt, at det kan tage sin tid, så derfor kan din menstruation sagtens være uregelmæssig og endda helt udeblive i en periode.

    Så der er derfor intet mærkeligt i, at den ikke kører som et urværk nu.
  • Indstillinger
    Jeg undrer mig gang på gang over der bliver troet man har en almindelig menstruation i pausen med p piller. Oplyser lægerne da ingenting. Som f.eks. at læse sig til bivirkninger o.s.v.


    Jeg hører til den generation, som prøvede de første p piller. Hold da lige ferie, hvor blev jeg syg. Jeg blev bange og gik til lægen. Han troede slet ikke på mig. Den slags undrer mig også, hvorfor tror læger ikke på det man fortæller.

    Det er klart ingen bliver klogere, hvis man bare afviser uden at undersøge sagen. Men da nogen døde måtte der jo undersøgelser til.

    For hver pille jeg tog blev det værre, så jeg stoppede med det. Så begyndte de første dødsfald at melde sig. Siden har man jo forbedret dem meget og de er vist knapt så farlige mere. Selv om jeg lige har læst sundhedsstyrelsen advarer mod :

    Læger advarer mod: 3. generation: Daisynelle, Desorelle, Femelle, Femistad, Gestinyl, Gestoden, Gestodilat, Gestonette, Gracial, Lindynette, Marvelon, Mercilon, Milna, Minulet, Modina, Milligest og Milvane.

    4. generation: Finminette, Yasmin 28, Yasmin, Yasminelle 28, Yasminelle, Yaz og Rubira.

    1. og 2. generation - som heller ikke er ufarlige- hedder:

    1. generation: Trinovum og Qlaria

    2: generation: Cilest, Ethinylestradiol, Levongestrel, femicept, Malonetta, Microgyn, Triminetta, Rigevidon.

    Kilde. Sundhedsstyrelsen, Medstat
Log in eller Registrér for at kommentere.