Hjem Sind og psyke Angst

Hvad er der galt??

Redigeret 25 maj, 2014, 17:04 i Angst
Hsr den seneste tid oplevet, at min krop overreagere og jeg ved ikke hvorfor?
Generelt har jeg meget nemt til at svede. En kort cykeltur og det kan rende fra ansigt og og ned af maven. Har jeg ikke været aktiv, har jeg ikke haft problemer med sved. Selvfølgelig hvis det har været varmt, så har jeg svedt, nok også mere end andre.

Men i den seneste tid synes jeg, at min krop har overreageret på nogle episoder. Har oplevet ved flere møder, at jeg pludselig får hedeture, hvor sveden render fra ansigtet, ryg, bryst og jeg koger helt op. Rigtigt ubehageligt. De fleste vel nok tænke, at det er fordi jeg er nervøs. Men jeg føler mig IKKE nervøs. Jeg er nok ikke den mest udadvendte, men har ikke noget imod at sige noget i forsamlinger og er også social.
Har den seneste tid også oplevet lidt mere hjertebanken/uro.. Jeg har prøvet at lægge mærke til, om det kommer efter koffein-indtag og sukker, synes godt at det kan fremprovokerer det!

Var ved frisøren i onsdags i sidste uge, der fik jeg også sådan en hedetur. Det var simpelthen så pinligt og noget jeg ikke har oplevet før ved frisøren. Har været inde og læse at det kan være angst? Men jeg føler mig ikke angst, overhovedet.

Jeg er 29år, har ikke børn og får P-piller hvilket jeg har gjort i omkring 6 år. Plejer at få novynette eller en kopi. De sidste år har jeg oplevet at få prolaktin / Hvidt væske fra begge bryster. Har ikke gået til læge med det. Har ofte tænkt at jeg måske skulle nævne det, men har aldrig fået det gjort.... Tænker om det måske kan have en sammenhæng? Synes jeg er begyndt at svede mere de sidste år også i et omfang så er det er generene. Kunne fx. Godt cykle på arbejde (5km), men gør det ikke, fordi det vil kræve skiftetøj.

Havde en rigtig DUM dag på job torsdag og måtte gå for mig selv i 10mins tid, fordi jeg bare fik koldsved og uro i kroppen. Til sidst ende jet med at køre tidligere hjem, fordi jeg ikke havde det godt - vekslede mellem at være rolig og føle uro, ingen appetit og kvalme :-/
Fredag havde vi en personalesamling på job og jeg havde det frygteligt. Sveden piplede frem i ansigt og ryggen og jeg havde bare lyst til at komme væk. Skal lige siges, at jeg ikke føler dødsansgt, kan sagtens få vejret osv., har bare en enorm indre ubehag og er meget svedene... :-/

Herhjemme har jeg også kørt lidt imellem at have det godt og så en indre uro og let hjertebanken, som jeg ikke rigtig kan sætte ord på, hvad kommer af..

Idag var kæresten også jeg på strøgtur hvor jeg også bare havde det mærkeligt. Vi var inde i nogle butikker og jeg kunne slet ikke koncentrerer mig om at kigge, som jeg kunne gøre sidste weekend. Havde bare lyst til at spurgte ud af butikkerne, men gjorde det ikke. I vinters da vi var på vinterferie og skulle hjem, havde jeg det heller ikke godt i de to lufthavne vi var i. Slog det dog hen med, at det sikkert var pga manglende søvn og tidsforskel..

Måske det er noget begyndende stress/overbelastning? Selv om jeg ikke har følt mig stresset, har en travl hverdag, men kan lide det jeg bruger min tid på.

Kan se at samme symptomer også opstår når man har problemer med stofskiftete? Men tvivler nu på, at det skulle være det.

Beklager det rodede indlæg. Håber nogle har gode indput. Er så bange for, at det her er noget som jeg kommer til at skulle leve med, hvilket gør det umuligt for mig at passe mit job. Har besluttet mig for, at jeg melder mig syg mandag, så jeg kan komme til lægen, men nu må vi dr, om jeg har samme holdning mandag morgen.

Kommentarer

  • Jeg ved ikke hvad der er galt, men noget er der. Det lyder jo som om du er kommet i en lidt voldsom overgangsalder.

    Jeg har altid været skeptisk over for de p piller. men naturligvis behøver det jo ikke at være dem, der har skylden. Jeg har bare hørt om andre, der ikke kunne tåle dem. Bl.a. også hedestigninger.

    Det er da klogt at gå til læge og få taget nogle blodprøver. Man kan blive undersøgt for overgangsalder og naturligvis også andre ting, men det ved du jo. Og jo, man kan gå tidligt i overgangsalder. Altså forlang det bliver undersøgt. Det ville jeg selv gøre.

    Kan du få en tid straks hos din læge. ? De fleste læger har en ventetid på en uge eller mere. Så skal det da være noget akut og det er jo ikke noget akut.
  • Du burde nok overveje at holde en lang pause fra p-piller for din krop har ikke godt af det. Det væske der kommer ud fra brystvorterne er bivirkning fra p-piller. Jeg tror ikke du er i overgangsalder, svedture kan være mange ting, jeg tror det skyldes p-piller og fødevarerallergi. Du må finde ud af hvad du ikke tåler og hvad du får hedeture af. Kaffe og sukker kan være en årsag til hedeture og hjertebanken hvis man ikke tåler det. Mælk og gluten kan også gøre det, find ud af hvad du reagere på.
Log in eller Registrér for at kommentere.