Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Svien ved vandladning

Hej. Jeg er en fyr på 17 år som har døjet med noget svien når jeg tisser i et godt stykke tid nu... Faktisk flere år. Jeg kan ikke præcist huske hvornår det startede.
Jeg vil ikke sige det er føles som om det brænder men mere som om det er rigtig varmt og sviende. Ligefrem at sige at det føles som at "tisse glasskår", synes jeg lyder lidt voldsomt, men det er bestemt ikke behageligt.

Det burde ikke være nogen kønssygdom eftersom at jeg stadigvæk er jomfru.

Eftersom at det har været der konstant i så lang tid, hvad tror i så det kan være.

Tak på forhånd! VH - denbekymrede.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Du har haft det i flere år, men du nævner ikke et ord om, om du har været ved læge med dette problem. Har du det? For ellers foreslår jeg, at det er det, du gør. Du er kun 17 år, og har døjet med det flere år - er det noget, du går med alene, eller har du talt med dine forældre om dette problem?

    Hvor meget væske drikker du i dagligdagen? Og hvilken form for væske? Hører du til typen, der drikker meget sodavand, kan det faktisk godt være grunden, da der er meget sukker i.

    Husk at man faktisk ikke bør drikke mere end ½ liter sodavand - om UGEN! Men derimod gerne ca 1½ -2 liter vand - postevand - dagligt.
  • Indstillinger
    Hej, tak fordi du svarer!
    Jeg har ikke været til lægen med det, nej.
    Jeg er ikke typen der drikker meget sodavand eller spiser meget slik. Gør det faktisk overhovedet ikke.
    Jeg styrketræner meget og benytter mig også af Protein pulver, kreatin og enda druesukker til tider, men jeg tror ikke det er grunden, da problemet også var der før jeg begyndte på disse ting.
    Jeg får også meget vand i løbet af dagen.

    Jeg har fortalt min mor om det, men er stadigvæk lidt bange/nervøs for at gå til lægen. Ved du hvordan han evt. ville tjekke mig?
  • Indstillinger
    Nej. Jeg ved ikke, hvordan en sådan undersøgelse foregår, men jeg kan garantere dig - 100% - at det ikke er værre end at gå og døje i årevis!

    Det er altså ret tåbeligt, at man foretrækker at lide med smerter, problemer, fordi man er bange for at få at vide, hvad det er, og hvad der kan gøres ved det.

    Jeg er ret sikker på, at du ikke fejler noget farligt, ligeledes også ret sikker på, at der kan gøres noget ved dit problem, men der findes altså sygdomme som kan blive værre - alvorligt værre - hvis man bare vælger at ignorere dem, så derfor bør man altid gå til læge, hvis man har nogle sygdomsproblemer. Det er dog også en god ide lige at se tiden an, og ikke styrte til læge med det mindste symptom, men ikke i flere år. Måske du vill opleve, at det kan tage længere tid, at få bugt med dit problem nu, netop fordi du har haft det så længe, frem for at du havde fået gjort noget ved det for længe siden.

    Husk at din tissemand er en lige så naturlig del af kroppen som din hals og din mave - og lægen har set det før og ser ikke noget mærkværdigt ved den kropsdel. Det er noget vrøvl - og noget selvopfundet - at tro at nogle kropsdele er mere pinlige end andre, og man ikke kan være bekendt at få dem undersøgt.

    I øvrigt tror jeg faktisk slet ikke, han overhovedet vil begynde at pille ved den, for du har øjensynligt et problem med din blære.
Log in eller Registrér for at kommentere.