Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hashimotos sygdom efter graviditet

Redigeret 24 maj, 2014, 09:03 i Forstyrrelser i stofskiftet
Hej.

Håber at nogle kan hjælpe mig med mine spørgsmål.

Jeg er en pige på 32, som for et halvt år siden blev opdaget med for lavt stofskifte. Det blev opdaget ved et tilfælde da der blev taget en række blodprøver i forbindelse med udredningen af min cøliaki (glutenallergi).
Da var mit tsh på 23. Jeg var træt, men kunne dog gå på arbejde.
Jeg startede på tbl eltroxin 50 mg. I marts var jeg fortsat på 50 mg men vad om at få taget en blodprøve, da jeg følte mig meget træt. Jeg kom på 50/100 hver 2. Dag. Mit tsh var da 15.
Jeg var så ved læge igen i slutningen af april, da jeg ikke følte at jeg kunne gå på arbejde pga enorm træthed. Tsh var da 5,8 men jeg følte mig dårligere end nogen sinde! Anti-tpo på >400. Jeg blev igen sat op i dosis nu 100 mg hver dag. På den baggrund blev jeg henvist til endokrinologerne på Odense universitets hospital.
D. 12. Maj var jeg på OUH. Jeg blev undersøgt. Mit tsh var da 6,6. Min behandling blev 150/100 mg eltroxin hver 2. Dag. Som jeg skulle tage om aftenen. Havde før taget dem om morgenen. Derudover yderligere en måneds sygemelding.

Jeg er nu halvvejs i min sygemelding og har det virkelig skidt! Ondt i kroppen som ved influenza, og træt i alle muskler. Meget ondt i halsen igen ( hvilket ellers var forsvundet for 2 uger siden efter at jeg havde haft ondt i halsen i ca 1 mdr), utrolig ør i hovedet, svimmel og bare rigtig utilpas!

Mine spørgsmål er:

Hvorfor går det ikke fremad men i stedet den anden vej?
Hvor længe er det almindeligt at være sygemeldt?
Jeg ved ikke rigtigt hvad jeg skal sige til min arbejdsgiver. Lægen på OUH mente at 1 mdr sikkert var nok når nu sommerferien stod for døren, men jeg skal arbejde tre uger inden jeg har ferie. Lægen vil have nye blodprøver ved den tid hvor jeg skal begynde arbejde og vil give mig besked pr brev. Jeg har først en konsultation hos ham i slutningen af august. Hvad skal jeg gøre i mellemtiden??

Jeg er dybt frustreret over det hele! Håber at I kan hjælpe mig.
Mange hilsner
Anne
Log in eller Registrér for at kommentere.