Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Glemt p-pille + udeblevet menstruation

Redigeret 24 maj, 2014, 08:42 i PMS og menstruation
Hej alle :-)

Jeg er en pige på 22.

Jeg tager p-piller men her for tre uger siden glemte jeg to piller, og tog så tre piller den tredje dag. Nu har jeg så pillepause, men har ikke fået min menstruation endnu. Der er gået to dage over nu.

PS- jeg har ømme brystvorter, hovedpine og oppustet engang imellem.

Tænkte på om i ved om det kan være jeg er gravid??

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej!

    Først vil jeg lige sige, at det ikke hjælper at tage de piller man har glemt i dagene efter, er den glemt, er den glemt.

    Derudover kan symptomerne være meget forskellige, og man kan f.eks være oppustet af flere årsager.

    Mit råd ville være at tage en test derhjemme og i tilfældet af den er positiv kontakt din læge
  • Indstillinger
    Ved al medicin - og derfor også p-piller - ligger der en indlægsseddel, og på den står, hvordan man skal forholde sig, hvis man glemmer en pille - og jeg er ret overbevist om, at der heller ikke ved dit p-pille mærke står, at man skal tage de glemte piller på en gang.

    P-piller taget korrekt er en rimelig god svangerskabsforebyggelse, men p-piller taget forkert er en direkte dårlig beskyttelse, da der netop godt kan frigøres en ægløsning, fuldstændigt uden for "program".

    Det er hormoner, som i forvejen ikke er specielt sundt for kroppen - trods diverse lægers påstand om det modsatte - og som nævnt i det forrige indlæg hjælper det ikke det fjerneste at tage flere på en gang, tvært i mod, så kan det netop give forstyrrelser, og også den type, du nu oplever.

    Men - jeg foreslår da også, at du tager en test, og måske en mere, når der er gået et par uger.

    Husk fremover ALTID at læse indlægsseddel grundigt ved en hver form for medicin, du får.
Log in eller Registrér for at kommentere.