Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Udebleven menstruation eller evt gravid?

Redigeret 22 maj, 2014, 03:45 i PMS og menstruation
Hej.
Jeg er en pige på 17 år og jeg har ikke haft min menstruation i 4 snart 5 måneder. Jeg er spekulere meget på om det evt. kan have noget at gøre med at jeg kan være gravid, men jeg har ingen symptomer overhovedet på at jeg er gravid, det eneste som får mig til at tvivle er at min mave måske er blevet lidt større en den plejer, men det er ikke fordi at jeg synes den er stor i forhold til at jeg faktisk allerede nu skulle være 4 til 5 måneder henne..
Jeg tænker også på om jeg måske bare kan have udeblivende menstruation, som der faktisk er en del som døjer med nogle gange.
Jeg har hverken været til lægen eller taget en graviditets test, da det ikke på nogle måde har påvirket mig, og jeg ikke har haft nogle tegn på graviditet kun udebleven mens og lidt større mave, men det kan jo også være fordi jeg måske bare har levet godt(-;
Og når man er gravid begynder en navle så at byge udad? Eller kan den også gøre det når man bare er tyk?
Jeg er rigtig bange for at jeg måske er gravid.. Også tænker jeg hvis jeg skal have en abort, hvor lang tid må der så gå indtil man kan få fjernet barnet, og for at få taget en abort kræver det så ikke forældres opbakning?
Vil gerne høre nogle svar fra jer hvad i tror det kan være, og hvad i synes jeg skal gøre..
Mvh Cecilie

Kommentarer

  • Indstillinger
    Man kan sagtens være gravid uden at have alle mulige (og umulige) symptomer.

    Udebleven menstruation er jo gerne første tegn på graviditet, og hvis ikke du har haft den i så lang tid, bør du handle på det, så i første omgang kan du tage en test, som du kan købe i ethvert supermarked. Hvis du er er 4-5 måneder henne, så vil du nemt kunne finde ud af det ved den test.

    Og igen - hvis du er 4-5 måneder henne, så har du for længst overskredet tidspunktet for at få en abort, hvorfor du derfor straks må tale med dine forældre om det og komme til læge. Er du gravid, så er det ikke noget, du kan gå alene med.

    Har du haft usikker sex er muligheden da til stede - men udebleven menstruation kan der også være andre årsager til end graviditet, så hvis testen viser negativ, bør du stadig få talt med din mor om det og komme en tur til læge. Det behøver ikke være alvorligt, men noget sådant skal naturligvis undersøges.
  • Indstillinger
    Du har ret:-) men bare mærkeligt hvis jeg skulle være så langt henne, men ingen tegn på nogen graviditet..
  • Indstillinger
    Ingen på et debatforum kan fortælle dig, om du rent faktisk ER gravid. det må du selv få undersøgt.

    Men - hvad er det for tegn - ud over udebleven menstruation - du er så sikker på, man absolut SKAL have? Det absolut vigtigste tegn, nemlig udebleven menstruation har du jo.

    Masser af kvinder går gennem en graviditet uden nogen form for problemer, mærkelige symptomer og hvad der ellers beskrives om - og det er altså ikke i starten at maven vokser, så det at du oplever en smule mere mave er beklageligvis også helt almindeligt ved en graviditet.
  • Indstillinger
    Da jeg ventede min ældste søn var det eneste tegn udebleven menstruation. Min mave, det kunne ikke ses før lang tid efter. Først da jeg var 5 måneder henne i graviditeten kunne det ses på maven.

    Alle de mærkværdige symptomer, der skulle optræde "to minutter" efter man er blevet gravid, er totalt tossede.
Log in eller Registrér for at kommentere.