Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Kikkertopration

Hej.
Var igennem en kikkertoperation for nylig i mit venstre knæ. Det skyldes at jeg gennem længere tid (3 mdr) har haft ondt på indersiden af knæet(indendørs fodbold ved hård opbrmsning). Ondt ved berøring og bestemte bevægelser. Efter operation fik jeg at vide af lægen at alt var iorden inde i knæet. Jeg kan se på de to huller i mit knæ hvor kikkerterne er kommet ind at det er 6-7 cm fra det sted mine smerter sidder. Jeg har en mistanke om at der slet ikke er blevet kigget det rigtige sted.Lægen virkede meget hurtig og uengageret inden operationen dajeg fortalte min historie. Er der nogen der erfaringer med disse oprationer? Kan man se langt væk fra indgangshullet med kikkerten? har mistanke om at det kan være en slimhindefold det handler om, nogen erfaringer med det?
Håber at høre fra jer.
Hilsen Søren

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej. Blev opereret for en slimhindefold for 14 mdr siden. De laver to huller. Det ene af mine huller er lokaliseret ganske tæt på hvor slimhindefolden var. Det andet hul var på den anden side af knæskallen. Hvor længe siden fik du lavt det? Jeg kunne cykle på mitionscykel 2-3 uger efter og løbe 2,5 mdr efter indgrebet. Mit knæ har det super nu, det var det hele værd. Det er ikke det værste indgreb, men god bedring med det
  • Indstillinger
    Hej. Tak for dit svar. Jeg blev opereret i tirsdags så det er helt nyt. Det der bare undrer mig er at den smerte jeg havde før oprationen er der stadig og hullerne fra kikkerten er slet ikke i nærheden af mit ømme sted. Stedet er på indersiden af knæet og et godt stykke nede på siden. Passer det med stedet hos dig?
  • Indstillinger
    Jeg går udfra at lægen ved hvad han skal operere. Som udgangspunkt kan lægen se hele leddet, når han skærer ind. Så det burde være ok. Du skal regne med, at der går ca to uger, før du kan gå bare nogenlunde normalt, lav dine øvelser og få det bevæget. Hop på motionscyklen efter ca 3 uger. God bedring
Log in eller Registrér for at kommentere.