Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Gravid eller forstyrrelser?

Redigeret 21 maj, 2014, 18:15 i Snart gravid
Jeg er en 26 årig kvinde, som er i tvivl om jeg måske kunne være gravid..

Jeg fik et keglesnit i december 2013 og droppede mine p-piller den 19 marts 2014. Jeg fik en gennembruds blødning få dage efter - men nu har jeg ikke haft menstruation siden.
Mine bryster begyndte for Ca. en uge siden, at komme med noget gennemsigtigt/hvidt væske, når de bliver klemt lidt.
Jeg synes jeg er mere sulten end jeg plejer, og er mere træt..
MEN - alle mine graviditets test er negative, uanset hvilket mærke (prøvet 2 slags) og hvilken tid på dagen.
For 2-3 uger siden, havde jeg nogle smerter i den ene side af underlivet, som jeg går ud fra, at det var ægløsning.
Nu har jeg en gang i mellem lidt sammentrækninger i underlivet - og kun hvidt udflåd.

Hvad er jeres råd til mig? Kan jeg være gravid - eller er min krop ved at finde sig selv efter p-pillerne? Eller kan det havde noget med keglesnittet at gøre? (det blev fjernet ved sundt væv) ?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hvis du har fulgt vejledningen, taget en test om morgenen, så er du nok ikke gravid. Jeg er mest tilbøjelig til at tro din krop er ved at tilpasse sig sin naturlige funktion.

    Hvidt udflåd, du kan købe nogle mælkesyrekapsler på apoteket til skeden for at få din bakterieflora i orden. Jeg har selv brugt dem et par gange og de hjælper.
    Der kan være så mange uskyldige årsager til en "smule uorden".

    Jeg tror bestemt ikke det skyldes du har fået et keglesnit. Det skulle du ikke mærke noget til mere.
  • Indstillinger
    Jeg forstår bare ikke at mine bryster reagerer sådan som de gør, hvis jeg ikke er gravid.
    Der kommer vel ikke råmælk ud, hvis man ikke er gravid, eller har født?
    De er også blevet mere spændte efter de begyndte på at "dryppe"..

    Og hvor lang tid tager det kroppen, at blive sig selv igen? Har hørt at man godt kunne blive gravid, selvom kroppen var ved at finde sig selv efter piller..?
  • Indstillinger
    Du "Har hørt at man godt kunne blive gravid, selvom kroppen var ved at finde sig selv efter piller..?"

    Øh ja. Nogle bliver gravide meget hurtigt efter p-pillestop, for andre tager det lidt tid og for nogle tager det endog meget lang tid, så det kan du ikke bruge til noget. Det er helt forskelligt fra kvinde til kvinde hvor lang tid, der går, før kroppen har fået disse hormoner ud af kroppen.

    Jeg kan jo tage fejl, men jeg har da heller ikke hørt, at man producerer råmælk, får forøget appetit osv. allerede inden, man kan konstatere en graviditet - så hurtigt går tingene altså ikke.

    Men - da du nu har taget flere tests, der viser negativ, og du har disse problemer, så vil jeg da foreslår dig, at du kontakter din læge, for det er da underligt, at der kommer sådan noget ud fra dine bryster.
  • Indstillinger
    Altså, jeg havde bare prøvet at finde noget information på nettet - så skrev kun hvad jeg havde læst.
    Jeg synes der var mange forskellige meninger, at jeg ville høre her.

    Så undskyld at jeg spørger.. Ville bare høre, inden jeg kom til lægen - kan først få tid om 2 uger.. Så ville bare undersøge lidt inden..
  • Indstillinger
    Jeg beklager, hvis mit indlæg er blevet opfattet som "vris" - for du har da ret. Det er helt utroligt, hvad man kan finde af informationer om graviditetssymptomer, nærmest fra det øjeblik undfangelsen skulle finde sted.

    Og ja - jeg har for længst fået de børn, jeg skal have - og jeg glæder mig da over, at det ikke er i dag, jeg skal have børn, for det er dog helt fantastisk, hvad man kan finde af informationer, der kan sygeligøre denne tilstand.

    Så jo - jeg forstår sagtens, at du forvirres.
  • Indstillinger
    Jeg synes bare det er svært, når læger åbenbart har 10 forskellige meninger..
    Jeg vil jo gerne have børn - men synes det er svært at finde nogle "rigtige" oplysninger om det..
  • Indstillinger
    Jeg må også indrømme, som lotte123, jeg er glad for ikke at skulle være gravid i vore dage. For kors, hvor er der meget vrøvl. Ja, sådan lyder det i mine ører.
    Jeg har dog været gravid og født børn og kendt mange, der også har fået børn. Aldrig har jeg hørt om alle disse mærkværdige symptomer, som der findes nu.
    Det er som om, det at være gravid er en sygdom.


    Det bedste råd, jeg kan give dig , hvis du gerne vil være gravid, så tag det roligt. Lad være med at spekulere så meget. Man tisser f.eks. først en del, hvis og når barnet trykker på blæren. Som et eksempel.

    Alene det du spekulerer meget kan gøre du ikke bliver gravid. Det kan tage sin tid inden kroppen vil, som du gerne vil. Sådan er det for nogen.

    Min fætters kone, som jeg har fortalt om her før, blev først gravid, da de helt havde opgivet at få børn. De havde endda nået at adopteret et barn, men så hun blev gravid kort efter. Ganske enkelt, fordi hun holdt op med at spekulere.
    Jeg indrømmer det lyder underligt, men det må jo påvirke kroppen negativt.
  • Indstillinger
    Der kan sagtens dryppe mælk ud af brysterne hvis man er gravid og endda tidligt i graviditeten men da du har testet negativ så er det ikke tegn på graviditet, det skyldes muligvis p-piller selv om du er holdt op med det, kan hormonerne være i kroppen i rigtig lang tid. Mon ikke det er en efter bivirkning fra p-piller. Det er en god ide at få det tjekkes hos lægen for det kan være noget andet.
Log in eller Registrér for at kommentere.