Hjem Kvinder Snart gravid

Er jeg gravid? hjæælp

Redigeret 20 maj, 2014, 14:14 i Snart gravid
Hej jeg er 14 år og jeg har et spørgsmål. den 22 marts havde min kæreste og jeg beskyttet sex og min menstruation var lige sluttet. Jeg har ikke haft sex siden fordi vi slog op.

Jeg fik min menstruation igen den 7 april og alt var normalt. Nu er der gået 44 dage fik menstruation sidste gang. Jeg er meget bekymret for om jeg er gravid. Jeg har ikke haft kvalme eller noget som helst. Jeg synes at min mave er blev en lille smule udvidet og rund ellers ser jeg måske bare syner.

Håber virkelig på at der kommer nogle svar.

Kommentarer

  • Det kan jeg desværre ikke svare dig på om du er, men du kan købe en test på apoteket. Det ville jeg gøre, hvis jeg var dig. Læs vejledningen, så du gør det rigtige.
    Prøven skal helst tages om morgenen.

    http://www.apoteket.dk/KropOgHelbred/Gr ... stest.aspx
  • Men hvis du skulle sige det bare sådan lige nu, ville du så sige jeg var gravid?
    Og tak, det vil jeg gøre!
  • Ingen på et debatforum kan fortælle dig om du er gravid eller ej. Du har dog haft en normal menstruation efter dit samleje, så sandsynligheden er ret lille.

    Du er kun 14 år, og det er derfor helt normalt, at der kan være svingende cyklus, når man er så ung.

    Jeg foreslår, at du får en snak med din mor om det med menstruation, og så synes jeg også du skal sørge for at få en god og grundig seksualvejledning, inden du har sex næste gang, så du kan lære at passe godt på dig selv. Det vil være fint, hvis du også kan tale med din mor om den slags.

    Du er meget ung, så måske din mor ikke er klar over, at det er på høje tid, du får denne information, og nej - det er IKKE pinligt. det at have sex er en helt naturlig ting, men det er faktisk noget for voksne, og hvis man mener sig voksen nok til at have sex, så bør man også være voksen nok til at sætte sig ind i, hvad det hele drejser sig om, at kunne tage det voksne ansvar, der følger med at gøre voksne ting.

    Du fortæller godt nok, at det var beskyttet samleje, men siden du er bekymret for graviditet, så er spørgsmålet, om denne beskyttelse var god nok.

    Husk - du skal ikke "kun" tænke graviditet - du skal også lære om alle de mange og farlige kønssygdomme, man kan pådrage sig.
Log in eller Registrér for at kommentere.