Hjem Muskler, led og knogler Fod- og knæskader

Stadig hævet ankel efter 6 uger..

Redigeret 20 juli, 2014, 10:07 i Fod- og knæskader
Hej

For lidt over 6 uger siden vred jeg min ankel kraftigt ved en fodboldtræning. I løbet af de første tre uger var jeg på skadestuen, til læge, til røntgen og ultralyd og igen på skadestuen hvor jeg en ortopæd kiggede på min ankel. Alle billeder viser at der ikke er brud, hvilket jeg er glad for. Jeg kan gå normalt - det har jeg kunnet nu i 3-4 uger. Jeg kan løbe lidt men har smerter ved en forskellige bevægelser og meget nedsat mobilitet. Det der undrer mig mest er, at min ankel stadig, 6+ uger efter, er hævet. Jeg har før prøvet at vride eller få mindre forstuvninger, men hævelsen plejer at falde i løbet af max to uger. Min ankel var mere hævet de første to uger, men de sidste ca 4 uger er der ikke sket nogen udvikling i forhold til størrelsen? Hvordan kan dette være? Og kan jeg gøre noget for at hjælpe min ankel til at få normal størrelse igen?

Vh. Thomas

Kommentarer

  • Hej Thomas, jeg sidder i præcis samme situation! Jeg har for nylig været ved lægen (igen igen igen) der ikke kunne sige noget "fornuftigt". Det er 4 måneder siden jeg sprang mine ledbånd, jeg har ingen ide om hvad jeg skal gøre - jeg kan gå normalt på den, men bevægeligheden er nedsat, og jeg kan ikke løbe eller dyrke sport. Derudover, når jeg holder begge fødder oppe, tilføres der mindre blod til den dårligere ankel, som bliver "mørk" og kold. Min plan er at kontakte en sportslæge.
    Er der nogle andre der ved hvad man skal gøre?
Log in eller Registrér for at kommentere.