Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Er stoppet med quetiapin (seroquel)

Redigeret 17 maj, 2014, 02:28 i Åben debat om depression
Har været træt træt træt i så lang tid jeg kan huske. Har en stressudløst depression og har fået så meget forskellig medicin, at jeg næsten tror jeg er behandlingsresistent, men har det dog bedre nu på, hvis jeg ser bort for den ugidelighed, trætheden har ført med sig.

Har siden påske fået 150 mg quetiapin til nat og haft 50 mg pn x 4 dagligt og får desuden 60 mg cymbalta.

Men nu har jeg besluttet at forsøge at stoppe med quetiapinen uden at tale med psykiateren først. (Da jeg er ved at skifte psykiater og først har en tid om et par uger)

Er der nogen som jeg, der har forsøgt det samme? - jeg er bange for, at det er ganske uansvarligt, men har tænkt at jeg jo altid kan begynde igen, hvis jeg får uro, tankemylder og søvnbesvær og vil bare så gerne have lidt mere energi.

Status første nat er gået uden quetiapin og jeg har sovet let afbrudt i 7 timer, men føler mig frisk og ja godt tilpas. (Før sov jeg jeg let 10-12 timer og middagssøvn og var stadig træt).

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Dicte

    Jeg forstår godt, at du ønsker at stoppe med at tage antipsykotisk medicin. Den slags griber voldsomt ind i hjernens funktion og giver mange bivirkninger. Så hvis man ikke er psykotisk, er det en god ide at undgå det.

    Men… sådan som jeg forstår dit indlæg, så er du stoppet med at tage Quetiapin uden en forsigtig og gradvis nedtrapning. Det er ikke godt. Hjernen er meget påvirkelig og sart over for den slags bratte omskiftelser. Du risikerer at blive så syg, at du ender med at skulle tage MERE medicin og ikke mindre medicin.

    Under ”Særlige advarsler” står der i informationen om Quetiapin:

    ”Ved ophør af behandling skal dosis nedsættes gradvist over 1-2 uger, idet der ved pludseligt ophør kan ses bl.a. søvnløshed, opkastning og svimmelhed.”

    http://min.medicin.dk/Medicin/Praeparater/6699

    Hvis det var mig, ville jeg bruge endnu længere tid til nedtrapningen end disse 1-2 uger – netop for ikke at gøre noget alt for drastisk ved den sarte hjernes kemi.

    Mange hilsner

    Kameliadamen
  • Indstillinger
    Redigeret 26 november, 2023, 05:33

    Naturlige Antidepressiva - https://restilen.dk Jeg modtog min bestilling til tiden og pillerne virker rigtig godt.

Log in eller Registrér for at kommentere.