Hjem Sex & samliv Åben debat om kønssygdomme

Herpes - Skal man fortælle ny sex-partner om det?

Redigeret 30 august, 2014, 08:21 i Åben debat om kønssygdomme
Jeg er for nylig blevet smittet med herpes genitalis... Heldigvis meget lidt som allerede er gået væk... Jeg tror ikke det kunne være undgået, selvom vi brugte kondom - ham der smittede mig har forkølelsessår så jeg er smittet ved oral sex fra mund til kønsdel og han har selv ingen symptomer haft i meget lang tid... heller ik da jeg blev smittet...

Nå men det er ret nyt for mig og jeg har ikke længere noget symptomer selv overhovedet. Jeg er meget i tvivl om hvorvidt det er noget jeg skal fortælle til nye sex-partnere - for selvom man bruger kondom kan det jo ikke beskytte 100% da der jo for det meste også er mund og fingre involveret :-)
Omvendt tænker jeg heller ikke at folk med forkølelsessår går rundt og fortæller det til alle de kysser med (hvis de ikke har udbrud) Kan bare lige se mange akavede samtaler i min fremtid og ved ikke hvad jeg skal gøre...

Hvad er chancen for at give det videre hvis jeg ikke har nogen synlige symptomer?

Meninger og holdninger til hvorvidt det er noget men bør infomere om inden sex med ny partner...??? Hvordan ville I selv reagere hvis I fik det af vide, ville I "springe over" og sige nej til sex med en partner der ar herpes virus men ingen symptomer eller ville i være ligeglade??

Hjælp... Jeg ville virkelig sætte kæmpe stor pris på nogen kommentarer :-)
På forhånd mange tak.

Kommentarer

  • Det en trist situation at stå i som smittede, men hvis vi bare alle lader som ingen ting så får vi jo aldrig stoppet den virus. Men i bund og grund handler det om at give sin partner en chance for selv og vurdere om vedkommende vil leve med den risiko der er forbundet med sex.. Der er sider på nettet hvor man kan møde helt almindelige mennesker som selv lever med hsv 2.

    Pointen i mit svar er at man altid skal sige det til sin nye partner...

    Held og lykke.
Log in eller Registrér for at kommentere.