Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

En smule hjælp tak

Hej alle som læser dette indlæg. Jeg håber at der er en venligsjæl som vil hjælpe mig lidt. Jeg er en pige på 25 år, og for ca. 6-7 måneder siden fik jeg konstateret at jeg har Herpes genitalis. Jeg har ikke haft et udbrud siden, men mistænker nu at jeg muligvis kan være i udbrud igen, eller at jeg ihvertfald er ved at få et udbrud igen, eftersom da ikke er mange, men ca. 2 der muligvis godt kan være blærer.
Har hverken kløe, svie eller noget endnu, om jeg måske bare lige skal vente og se tiden ad?

Men hvordan fungere det helt præcist?
Er symptomerne de samme som første gang man er i udbrud eller?
Ringer jeg til lægen og bestiller tid til de kan tjekke om det er det, så jeg kan tag medicin for det igen?

Mener nok at jeg kan hente nogle tabletter på apoteket, hvis det var jeg skulle få et udbrud igen, men vil jo også gerne være sikker..

På forhånd mange tak.
Hilsen Deamuus89.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hejsa...
    Da jeg selv lige for nylig har stiftet bekendtskab med herpes på den nedern måde har jeg talt med ret mange om det - inklusiv venner der er læger. Jeg blev rådet til at bede min læge om en ny recept på den der zovir-kur 5 piller om dagen i 5 dage så jeg kan have den liggende i tilfælde af nyt udbrud...

    Da jeg fik det konstateret bad Min læge mig endda starte kuren inden vi havde fået svar på prøverne om det var herpes eller ej - så der kan ikke ske noget ved at tage pillerene hvis der ikke er noget at behandle...
    Så jeg tænker umiddelbart hellere starte på kuren uden det er et udbrud end at vente og se... jo før man starter den jo større effekt har den. Hvis eg var dig ville jeg ringe til min læge med det samme og få en recept :-)
  • Indstillinger
    OK! Tusind mange tak for dit svar :-D
Log in eller Registrér for at kommentere.