Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

WellnessFX - optimering af maskinen

Redigeret 9 maj, 2014, 05:43 i Spørg Netdoktors brugere
Hej alle brugere..
Jeg har i mange år døjet med dårlig energi - ringe koncentreation, dårlig hukommelse, vejet 62 kilo og været 190 høj.
Siden jeg begyndte at styrketræne har jeg opnået bedre vægt - men synes stadig ikke humør, energi og overskud i hovedet er i top. Dette er til trods for at jeg spiser utrolig sundt og varieret.
Jeg går ud og sover på toilettet på min kontor arbejde - hvilket jeg synes er ret pinligt.. Men når øjnene begynder at vandre fordi de er trætte har jeg intet valg.

Jeg har læst meget omkring fitness og faldt igennem en fysiolog jeg følger på hjemmesiden her:
http://www.wellnessfx.com/

i min søgen efter optimering af min krop og sjæl har jeg længe jagtet energien og har nu flere gange fundet steder der omtaler lav testosteron niveau som værende en mulig kilde.
Min læge siger jeg er frisk som en havørn og har testet mig for ting og mener jeg pyldre.
Jeg er klar til at forsøge mig med at indføre de værdier på den hjemmeside da jeg er overbevist om at deres målsætning for disse blodprøver er at optimere aktive folk og atleter. Udfra disse værdier har de erfaringsmæssigt kunne påpege hvilke vitaminer eller mineraler kroppen har brug for - for at yde bedre.

Så mine spørgsmål er

1: Hvor kan jeg få en udførlig blodtest der kan vise mig resultaterne fra hjemmesiden?

2: jeg har en liste - men har ladet mig fortælle at de værdier de måler hedder noget andet end det vi kalder det i danmark.
Er der nogen der ved hvor jeg kan finde et sted hvor jeg kan konvertere værdierne til danske?
Eller blot hjælpe mig med nogle af dem? visse af dem giver sig selv.

1: Total Cholesterol
2: HDL
3: LDL
4:Triglycerides
5: ApoA1
6: ApoB
7: LP(a)
8: Lp-PLA2
9: Omega-3 Fatty Acids
10: Free Fatty Acids
11: Lipid Particle Numbers
12: Lipid Particle Sizes
13: BUN/Creatinine
14: AST & ALT
15: Total Bilirubin
16: Albumin
17: Total Protein
18: DHEA
19: Free Testosterone
20: Testosterone
21: Estradiol
22: SHBG
23: Cortisol
24:IGF-1 (Growth hormone surrogate)
25: Insulin
26: Glucose
27: HbA1c
28: Total T4
29: T3 uptake
30: Free T4 Index
31: TSH
32: Total T3
33: Free T3
34: Reverse T3
35: Free T4
36: hs-CRP
37: Fibrinogen
38: Homocysteine
39: Complete Blood Count with differential
40: Calcium
41: Electrolytes
42: Bicarbonate
43: Ferritin (serum)
44: Total Iron Binding Capacity (TIBC)
45: Folate
46: Vitamin B12
47: RBC Magnesium
48: 25-Hydroxy Vitamin D
49: Progesterone
50: Follicle Stimulating Hormone (FSH)
51: Luteinizing Hormone

Jeg håber virkelig jeg kan sprænge det uanmindelig irriterende træthed jeg har døjet med siden jeg gik i folkeskolen.

På forhånd tak

Nicklas
Log in eller Registrér for at kommentere.