Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Kan vi være gravide?

Redigeret 10 maj, 2014, 02:45 i Snart gravid
Hej Netdoktor!
Jeg har dette spørgsmål:

Min kæreste havde glemt og tage sin p-pille lørdag (18:00) og der gik helt indtil søndag aften (ca mellem 17-20) før pillen blev taget. MEN det var kun 1 pille der blev taget, altså selveste pillen fra lørdag er nærmest udeblevet. Mandag dag (15:00) Havde mig og min kæreste så sammenleje hvor jeg kom i hende. Efter dette (4 dages tid) er hun nu begyndt og få lidt kvalme, lidt svimmel og spiser en del. Hun skulle have fået sin menstration her om dagen (Har hun ALTID fået når sidste pille blev indtaget søndag) men den er dog stadig ikke kommet!

Håber på lidt respons!

Kommentarer

  • Indstillinger
    I VED hun har glemt en pille, hun/I BURDE vide, hvordan man skal forholde sig hvis det sker - for det står meget tydeligt beskrevet i indlægssedlen.

    Alligevel vælger I at have sex uden beskyttelse - og spørge bagefter.

    Jo - I har løbet en risiko. Om hun så er blevet gravid eller ej, er der ingen der ved endnu.

    At hun har disse symptomer ganske få dage efter er ikke noget graviditetstegn, for det er noget vrøvl - så hurtigt mærker man ganske enkelt ikke en graviditet.

    Hun bør tage en test ca. 2-3 uger efter dette ubeskyttede samleje - også selv om hun har fået sin blødning, der ikke er en menstruation, men derimod en kunstigt fremkaldt blødning, som altså godt kan komme en enkelt gang selv om man skulle være blevet gravid.

    P-piller der ikke tages korrekt er en meget dårlig beskyttelse - og både hun og du bør læse den indlægsseddel grundigt.
Log in eller Registrér for at kommentere.