Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hoste

Hej alle.
Jeg skriver til jer fordi jeg har et problem som irriterer mig lidt.
Det er sådan så den sidste uge har jeg hostet helt vildt. Vågnet om natten i hosteanfald for sidste uge var jeg helt tør i halsen og det kløede - men uden smerte. Her de sidste 4 dage har jeg hostet noget gult slim op, og generelt når jeg hoster eller griner så lyder jeg som "en der har røget i 100 år". I ved den hæse grine/hoste. Min hals klør pludseligt og jeg hoster. Jeg har snakket med nogen om det, men de siger det sikkert halsbetændelse, men jeg har jo ikke ondt på nogen måder - Kun i maven. Men det er fordi jeg hoster så slemt, at min mavemuskler kramper, så jeg gætter på det er derfor jeg ondt. Jeg har skudt på en forkølelse, men jeg har ingen snot, feber eller noget som helst. Jeg er frisk og glad, men får hoste anfald - Mest om aften. Jeg kan også finde på at hoste når jeg fx cykler i skole, så kriller halsen meget.

Er der nogen der har en idé om hvad jeg fejler? Burde jeg gå til lægen med det samme eller hvad? Jeg er meget i tvivl, fordi min mor siger det bare går over, men jeg synes det er ubehageligt at hoste så meget.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hoste i en uge, nej det ville jeg bestemt ikke gå til læge for. Det er sikkert en let forkølelse og går væk igen, som din mor siger. Lidt slim, ja for når du hoster renser du lungerne.
    Først, hvis du hoster i længere tid er der grund til en snak med lægen.

    Halsbetændelse viser sig ikke på den måde.

    En vinter hostede jeg i tre uger, hostesaft hjælper ikke, men det gør varme drikke. Du skriver i skole, ja, hm, jeg hældte en slat "sprut" i min te, det hjalp mig til at få ro for hosteriet. Til læge gik jeg bestemt ikke, og hosten forsvandt jo igen af sig selv.
    Sørg for lidt varme til brystkassen, måske en undertrøje. !
Log in eller Registrér for at kommentere.