Hjem Sex & samliv Åben debat om kønssygdomme

Hjælp! Svamp og herpes på samme tid!

Hej. Jeg vil høre om der er andre der har oplevet at få svamp og herpes samtidig, ? Jeg har haft den samme kæreste i 5 år, for en uge siden blev jeg solbrændt, og på apoteket fik jeg afvide jeg skulle passe på med det, da det svækker immunforsvarer rigtig meget. 5 dage efter fik jeg svamp, som kløede, sviede, kradsede, brændte og hævede, jeg fik 2 piller imod det, som virkede 2 dage efter, men ligesom svampen var væk, begyndte det at gøre ulideligt ondt når jeg tisser, når jeg går, og når jeg bevæger mig! Min urin er meget varm, og når jeg tisser er jeg ved at falde om af smerte... Jeg gik til lægen og han sagde det var herpes, de sidste 10 timer er der kommer omkring 20 nye blære, jeg fik piller (aciclodan 200 mg) som jeg skal tage 5 af i 5 dage, er der nogle der har prøvet dem og kan fortælle mig hvor længe der går før jeg er ovre de ulidelige smerter ? Da jeg ikke kan få mig selv til at tisse med de smerter, prøvede jeg at gå i bad og bruse mig imellem benene imens jeg tisser, det har hjulpet mig så meget så jeg kan komme af med min urin, med mindre smerter... Dog pas på med at bruge for høj styrke da der jo er ømt... Angående svampen så fandt jeg ud af at en våd kold klud var det eneste rigtige for at få kløen dæmpet...
Jeg håber at der er nogle der måske har haft det samme, eller som har prøvet det medicin og kan svare på hvor lang tid der to dem at komme over den første herpes infektion i underlivet. Og om det er normalt at blive svimmel, få hovedpine, feber og utilpashed....

Kommentarer

  • Ked af at høre du er blevet smittet..

    Smør med crem mod herpes, det stopper den kløen og svien indenfor et par timer...

    Held og lykke fremover :)
  • Jeg har efter at have lidt meget af svamp, nu også fået konstateret herpes. Udfordringen er, at herpes gør slimhinderne sårbare overfor bakterier, hvilket er det som skaber svamp.

    Mit bedste råd er, som jeg har læst mig til gennem andre fora er, at duppe det herpes området med teatree oil. Olien desinficerer og skulle derudover hjælpe med at hele. Hvis du får et udbrud af svamp, tager du en tampon og dypper i yoghurt natural (med acidophilus kultur) og drypper et par dråber tea tree oil på. Sæt tamponen i og lad den sidde et par timer. Dette både køler og skulle være med til, at fjerne infektionen. Det er en lidt alternativ form, men når man er desperat er man jo villig til at prøve det meste. Jeg har gjort det af flere omgange med meget større held end canesten til at fjerne svampen.
Log in eller Registrér for at kommentere.