Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Regnbuehindebetændelse igen igen

Redigeret 15 december, 2014, 13:46 i Åben debat om øjne
Hej!
Er der nogen der har erfaring med regnbuehindebetændelse, behandling og forebyggelse?
Jeg er 47 år, og har nu haft kronisk regnbuehindebetændelse siden oktober måned 2013. Jeg har Morbus Bechterew, og det var operation for grå stær på begge øjne, der fik mit immunforsvar til at gå helt amok.
Jeg er i behandling med Maxidex og ultracortenol, men det er ikke lykkedes at bringe regnbuehindebetændelsen helt i ro. Ydermere er trykket i øjnene nu steget, så jeg også drypper med optimol 2 gange dagligt.
Hjælp!

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej. Jeg havde regnbuehindebetændelse i ca 15 år omkring 2000 og før.havde det 3-4 gange om året.Fik ultracortinol og astrobin flydende.De fleste udbrud varede et par måneder.Et par gange var det meget slemt udbrud og jeg fik corti-son.Men som der står flere steder kan det p+ludselig stoppe-og jeg har ikke haft nogle udbrud i snart 15 år.Men husk mindste tegn på udbrud går til øjenlæge akut eller hospital,da ved mangelfuld behandling kan man miste noget af synet.
    God bedring og held og lykke. hilsen Preben1944
  • Indstillinger
    Hej Preben!
    Tak for dit fine og positive svar. Der har 7-9-13 heller ikke været aktivitet i min regnbuehindebetændelse de sidste par mdr. Håber det varer ved. Problemet med mig er, at jeg ikke har de klassiske symptomer når det kommer. Det har været øjenlægen der har opdaget det flere gange ved alm. tjek. Hvordan mærker du det? Mine øjne bliver hverken røde eller lysfølsomme.
    M.V.H

    Lone
  • Indstillinger
    Hej Lone.Jeg fik både røde øjne og lysskyhed.Men i start facen kunne der være
    hovedpine og smerte ved at kører øjet rundt i cirkler eller hurtigt fra side til side.Lidt supp.til tidligere.Jeg har ved et kraftigt udbrud fået sprøjtet cortison ind i nethinden.Engang mistede jeg 0,5 på synet da det gik ind på hornhinden,derfor vigtig med atropin fra start.Iritis(regnbuehindebetændelse)
    er i øvrigt mere almindelig end man tror.
    Hilsen Preben Olsen Preben 1944
    Du er velkommen til at spørge igen nu eller senere hvis du mener der er noget jeg kan hjælpe med
  • Indstillinger
    Hej igen Preben!
    Mange tak skal du have. Det er dejligt at høre fra andre med samme problem. Man kan godt føle sig lidt "alene" med de spørgsmål der trænger sig på. Jeg fik også nethindeløsning i efteråret, og også her var mine symptomer anderledes, men heldigvis blev nethinden sat på plads med godt resultat. (Laser operation og gas i øjet).

    M.V.H

    Lone
Log in eller Registrér for at kommentere.