Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Sløsset med P-piller, ubeskyttet sex

Redigeret 2 maj, 2014, 18:59 i Prævention
Hej, jeg skriver da jeg er MEGET i tvivl om, hvad jeg skal gøre. Jeg har taget p-piller i omkring tre år, for at kunne "styre" min menstruation. Det var meningen at denne uge skulle være en af 7-dags pauserne og jeg herfor skulle have min menstruation, men af praktiske årsager passede det bedst hvis jeg rykkede den til næste uge (ved godt det ikke er sundt at gøre det, det sker heller ikke så tit.) Dette kommer jeg først i tanke om onsdag, så jeg har altså ikke taget piller for mandag eller tirsdag; onsdag tager jeg den første, og torsdag kommer der en smule blod - hvilket jeg også havde regnet med. Torsdag aften tager jeg også pillen for fredag i håb om at det vil stoppe min cyklus yderligere, hvilket gjorde at jeg kun blødte en smule. Torsdag aften har jeg så ubeskyttet sex, hvor jeg er ret sikker på, at han havde sædudløsning i mig (fuldemandssex, beder om ingen belæring herved, tak.) Jeg bløder stadig meget, meget lidt hvilket jo er klart på grund af den mærkelig dosering af p-piller, da jeg ellers plejer at have en meget regelmæssig (på grund af pillerne) kraftig blødning i omkring 4 dage i pauserne. Jeg er i tvivl om hvorvidt det er klogest at droppe p-pillerne for resten af den her uge, også begynde på en ny pakke på mandag - eller fortsætte resten af denne uge/pakke og enten få min menstruation i næste uge eller vente en hel måned for at undgå graviditet. Hvor stor er risikoen for, at en graviditet evt. Skulle havde fundet sted?
Log in eller Registrér for at kommentere.