Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

! Min efterskole roomate

Redigeret 8 marts, 2015, 07:03 i Selvskade
Hej alle samme., her sidder jeg om natten på min efterskole og skriver fordi jeg lige har overhørt at min roomate han cutter... Jeg er 100% om hvorfor.. Det er en pige han har været lu på hvor de faktisk havde noget men så gik det i stå han venter 3 uger og spørg hende så om hun stadig føler noget for ham, hun siger nej og ca. En uge efter er hun officielt kærester men en anden fyr. Min roomate han været virkelig Down her de sidste par dage og jeg føler virkelig at jeg har lyst til at hjælpe ham, men jeg ved ikke hvordan jeg skal tackle det. Før troede jeg bare han skulle have tid, men jeg har hørt om nogle ret hårde forhold om Cutting og ønske fandme ikke at det skal ske for ham. Jeg er usikker på hvor meget han har cuttet da jeg fik det at vide for omkring en time siden, men kan jeg gøre? Jeg går ikke udfra at købe slik til ham er en. Særlig god måden ... Der må være noget man kan gøre sige eller snakke med ham om.

Jeg har mange venner som har cuttet uden jeg hr vist det og jeg er ved at blive træt af det. For et eller andet sted betyder det at mine venner har det dårligt, og det er jeg ikke tilfreds med. Jeg vil gerne høre hvad folk render rundt med af erfaringer for seriøst, er det !
-William

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej.
    Kan forstå på det hele at han selvskader pga 'hjertesorger' og du ikke ved hvordan du skal håndtere det. Ved måske godt at det her nok ikke hjælper, men prøv at giv ham positive oplevelser og bare vær der for ham. Spørg om han er okay, men ikke hele tiden for det kan irritere ham til sidst. Prøv at se actionfilm, gysere eller hvad i nu er til. Nu ved jeg jo ikke hvad hans interesser er, men prøv at vær med ham i hans interesser og hjælp ham med at blive bedre til det eller at han skal lære dig det også lav nogen små fejl, så han kommer til at grine af det. Også når at i skal sove, så få ham til at få et sidste grin inden i skal sove, så han husker på at der stadig er positive ting.

    Hvis det ikke hjælper så prøv at spørg ind til ham, hvorfor han skære i sig selv også sig til ham, prøv at tegn med en tusch istedet på benet. Ved godt det ikke er noget hjælp det her, men jeg har selv været. Skar i mig hver dag hvis ikke flere gange på en dag. Til sidst gik det op for mig, det er jo egentlig ikke det værd, jeg kommer bare til at have ar af det senere hen. Jeg er 15 og lad os bare sige jeg har været igennem meget! Jeg har været seksuelt misbrugt, har en far der er alkoholiker, bror der er sindssyg og har kvalt mig, osv. Prøv bare at give ham positive tanker i livet og hjælp ham videre. Håber det hjalp hvis ikke det er forsent jeg svare.
Log in eller Registrér for at kommentere.