Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hvordan afhjælpe morgendiarre?

Redigeret 15 juli, 2014, 15:23 i Irriteret tyktarm
Hej
Jeg døjer med voldsom morgendiarre og afkræftelsen som følge heraf. Eftermiddag og aften har jeg det fint. Men så begynder der at komme æggebøvser, maverumlen og så ved jeg at den kommer til at blive gal morgenen efter. Jeg prøver at undgå forskellige fødevarer som fx gluten og mælk. Men det hjælper tilsyneladende ikke.
Er der nogle der har erfaring med at afhjælpe lignende symptomer?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg har forresten diagnosen "Irriteret Tarm" og er blevet undersøgt for glutenintoleranse, laktoseintoleranse og har fået foretaget colonskopi og vævsprøver.
  • Indstillinger
    hvad spiser du om morgenen? for det må vel være i det man skal finde løsningen eller hvad?

    Jeg spiste på et tispunkt en skøøøøøn frugtsmoothie hver morgen og havde samme problem som du.. lagde ikke de 2 ting sammen før jeg ved et tilfælde læste om frutose malabsortion.. så dømrede det for mig.. og nu får jeg ikke længere frugt smoothie om morgenen.

    Jeg har netop haft problemer med at jeg frembragte nogen stinkende prutter.. og så gik eftersøgningen igang igen.. først prøvede jeg at droppe røget ørred, men det var ikke det. Nu steger jeg kålen, som jeg ellers har nydt rå i min råkostsalat.. 2 gange om dagen.. og DET hjalp.. nu forpester jeg ikke længere omgivelserne for mine medmennesker... og mig selv.

    Så prøv dig frem.
  • Indstillinger
    Jeg har haft de samme problemer, som du beskriver, men nu har jeg fundet et middel, der hjælper: ACIDOPHILUS EXTRA 4, altså stærke mælkesyrebakterier. Jeg køber dem her: www. natures best.com, de er ikke dyre, forsendelsen er gratis, og de fås i flere styrker. Jeg synes du skulle prøve dem!
    Mvh. Gerda
Log in eller Registrér for at kommentere.