Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Kan jeg være gravid?? HASTER

Redigeret 26 april, 2014, 03:31 i Seksuel debut
Hej.
I torsdags(2 dage siden) var jeg for første gang sammen med en fyr, men vi havde ikke sex. Jeg gav ham et hand/Blowjob, og han gav mig finger, hvorefter han kom mig på maven. Han rørte ikke ved mig igen før han havde vasket hænder, men jeg bliver lige pludselig bange for, om jeg alligevel har kommet til at dumme mig. Jeg husker umiddelbart at jeg kom til at røre ved mig selv, efter jeg havde givet ham et handjob, hvor der var præ-sæd..

Ligeledes bliver jeg nervøs for om jeg har taget mine p-piller således at de vil fungere præventivt, idet jeg aldrig har brugt dem som præventionsmiddel. Jeg startede min runde 2-3 dage senere end jeg plejer(altså 10 dage efter min første menustrationsdag), og er derfor i tvivl om de vil fungere prævntivt.

Er i det hele taget lidt panisk, og håber på noget hjælp. Bør jeg tage en fortrydelsespille? Jeg vil ikke kunne se om jeg er gravid før 2-3 uger, så ved ikke hvad jeg skal stille op.

Tak for hjælpen på forhånd.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hvis det vel at mærke også er foregået på den måde, som du beskriver, så er du ikke gravid.

    Hvis du har smurt dine fingre ind i sæd - og umiddelbart efter har stukket disse indsmurte fingre langt op i din skede, så har du løbet en minimal risiko, men det har du vel heller ikke gjort?

    Jeg foreslår, at du lige går et skridt baglæns med det her sex - og så sætter dig grundigt ind i noget seksualvejledning, for det lader du ikke til at vider ret meget om, men det er der desværre mange, der ikke gør. Vi bliver konfronteret med sex alle vegne, film, reklamer osv. men hvad der sker og hvad det er? Ja, det er der ikke mange unge, der ved noget om. Forældre synes, det er "pinligt" at informere deres børn om, skolen giver kun en yderst lemfældig undervisning - alle tror at de unge helt automatisk bare ved det hele, men det gør de naturligvis ikke.

    Så søg noget fornuftig seksualvejledning og sørg for at blive ordenligt vejledt i, hvad det hele handler om. Det er jo ikke "kun" hvordan man bliver gravid - det er også alle de mange og farlige kønsoverførte sygdomme, der florerer, som man bør lære at beskytte sig mod.

    Oven i købet taget du p-piller, som du tydeligvis heller ikke ved, hvad gør ved din krop. Og - en fortrydelsespille er virkelig stærke sager, so kroppen bestemt ikke har godt af at få for meget af, og som man kun bør tage i absolut yderste nødstilfælde, og ikke bare lige, at det "må man nok hellere" - og ikke i det her tilfælde.
Log in eller Registrér for at kommentere.