Hjem Mænd Åben debat for mænd

brok

37ernst3737ernst37
Redigeret 22 juni, 2016, 09:48 i Åben debat for mænd
er der nogen der har erfaring med brug af brokbind ,jeg spørger fordi jeg er en mand på 33 år , som er opereret 3 gange inden for 14 måneder kun med det resultat at det kun holder cirka 2 måneder , og det bliver større for hver gang ,har været på nettet og kikket på brokbind som koster cirka 1500 kroner , det skal lige bemærkes at brokket let kan trykkes op på plads når jeg ligger ned , men er på størrelse med en stor knyttet hånd når vi når hen sidst på dagen det gør heller ikke ondt i det det mest ireterende er når jeg skal af med vandet når det er størst da det går så langt ud at det dækker det meste af penis ,så mit spørgsmål er om der er nogen der har erfaring med brokbind på forhånd tak
«1

Kommentarer

  • Jeg har ingen erfaring, men har da hørt om brokbind. Det blev brugt en del før i tiden og jeg har ikke hørt andet end gode erfaringer med det.
  • Jeg ved godt, at jeg i en anden debat "harcelerer" lidt mod den lemfældige behandling, man ofte udsættes for i sundhedssystemet, men jeg påstår altså stadig, at hvis ikke man føler, man får ordentligt information, så må man selv råbe op og forlange den.

    Du skal da helt klart ikke selv søge og lede efter det brokbind, som måske - måske ikke - vil være godt for dig.

    Nej - du skal gå til din læge - eller hvem der nu har ansvaret for dine operationer - og der skal du bede om en grundig vejledning i, hvad der vil være det bedste at bruge for lige netop dig og lige netop din situation. Du skal måske også bede om forklaring på, hvad det skyldes, at disse operationer ikke er lykkedes.

    Det er muligt, du ikke bare kan få sådan noget udleveret - at sparekniven også har været der - så det er mod egenbetaling, men du kan altså godt tillade dig at forlange at få at vide, hvad det så er, du skal købe - og du kan også tillade dig at forlange grundig vejledning i, hvordan du skal bruge det.

    Her på netdoktor kan Per, Poul og Hans måske fortælle, hvad der har hjulpet dem, men det betyder ikke, at det så er det rette for dig.

    Så - sørg for grundig og professionel vejledning først - og ja, det skal man måske selv forlange, men det kan man altså også godt tillade sig.
  • Har nu fået et brokbind det tog ganske vidst lidt tid , måtte til to bandagister for at få noget der kunne bruges hos den første prøvede jeg et som jeg ikke syntes var særlig behagelig at gå med men fik otte dage til prøve det jeg afleverede det efter to dage han sagde bare at så kunne ikke hjælpe mig ,men jeg kunne jo prøve en anden ,så jeg ringede til en anden i nabo byen ,de havde meget travlt men hvis jeg vilde betjenes af en kvindelig bandagist kunne jeg komme til med det samme ,hun fortalte mig at det ikke var noget jeg selv skulle betale man kunne ansøge kommunen om en bevilling ,da hun kigget på mit brok og trykket det på plads fandt hun flere typer brokbind som jeg prøvede både enkelt sidig og dobbelt sidig det er de dobbelte som sidder bedst hun udvalgte fire som jeg måtte låne i en uge for så kunne jeg prøve jeg syntes bedst om jeg valte en der går ned og støtte ved pungen ,efter en uge vendte jeg tilbage da havde jeg fået en bevilling til en ny brokbind årlig samt en ekstra til skifte brug ,men alt dette burde min læge have fortalt mig for længe siden ,nyder nu at jeg kan alt uden at der er noget genere så efter kun 14 dage kan jeg kun anbefale et brokbind men vilde da helst været det foruden ,håber at hører fra andre der har samme lidelse ,der må være flere bandagisten fortalt at de udlevered tre til fem brokbind om ugen til både unge og ældre personer
  • har nu brugt mit brokbind i 4 måneder og er faktisk godt tilfreds med det, tog lige lidt tid at vænne sig til det , jeg vil meget gerne høre fra andre som bruger , der må da være en hel del eftersom bandagisten fortalte mig at de udlevered 3 til 5 om ugen , vil også gerne høre hvilken typer det er som bliver brugt jeg har 2 af mærket caroli den ene med pungstøtte til arbejdsbrug ,den anden uden til slap af brug den er ikke så kraftig ,håber at høre fra andre i samme situation på forhånd tak
  • Har nu brugt brokbind i 9 måneder er faktisk meget godt tilfreds ,men jeg skal snart have nye ,derfor vil jeg meget gerne høre fra andre som bruger det eller har brugt det ,der må da være en del derude ,og hvilke typer der bliver brugt , mit brok er lyskebrok i den ene side og pungbrok i den anden side ,håber at der er nogen der vil dele ud af deres erfaring på forhånd TAK
  • Jeg vil også gerne vide tak.
  • Min mand har også lyskebrok i venstre side meget dybt i lysken og langt nede i lysken. Det glider ned i pungen.Han har købt (for hans ansøgning om tilskud blev afvist p.g.a. lægens udtalelse) et brokbind, men det holder ikke brokket på plads hele dagen, så han må selv eksperimentere med det. Det net de sætter ind ved operationer, hvor stort er det net mon? Lægen sagde, at der var 10% af patienterne, der fik bivirkninger som kroniske smerter efter operationen. Men vi fik jo ikke spurgt om, HVOR stærke smerter f. eks. på en skala fra 1 til 10! Vi fik kun vist ét brokbind, vi vidste ikke, at der var flere modeller af brokbind. Vi ville gerne se flere foto af brokbind.
  • det lyder ikke godt der findes mange forskellige brokbind ,jeg bruger en med suspensorium dvs der er en forneden som pungen sidder i den lukker hel af så der ikke kommer noget ud fra lysken , hvis du Google en side der hedder hernia brokbandage kan du se de forskellige typer ,har selv haft net indsat fik de fjernet på grund af stærke smerte ,mit brok gik så langt ned i venstre side at pungen var på størrelse med en lille grapefrugt ,som du måske har læst har jeg bugt det godt 2 år og været meget glad for det ,har han ikke været hos bandagist det var jeg den første var jeg ikke tilfreds med ,jeg har 2 så der en at skifte med ,det tog cirka 14 dage at vænne mig til jeg synes ikke det er ubehagelig ,hvor gammel er din mand håber i kan bruge min forklaring pøj pøj til jer ,håber at høre om i finder noget der kan bruges ,lægen kan da lave en ny ansøgning ellers kan i få bandagisten til at ansøge ,mvh Ernst
  • Tak for svaret. Jo, vi har været hos bandagist, men jeg synes, at han var lidt overfladisk. Og ligeså lægen på Køge Sygehus, hvor vi startede med undersøgelse. Min mand siger ikke så meget, når vi skal hos læger m.m. Min mand er 80 år. Lægen i Køge havde skrevet i papirerne til vores egen læge, at brokket ikke generer min mand, så behøvede vi jo ikke tage til læge!!. Den skrivelse sendte bandagisten til Kommunen, og den rettede de sig så efter, og vi fik afslag på økonomisk hjælp. Lægen på Køge havde skrevet, at hullet brokket kommer ud af kun er 1 cm! Min mand bruger 2-3 fingre til at proppe brokket tilbage!! Brokket er på størrelse med min hånd. Han blev for 30 år siden opereret i den anden side, og da gik det galt, de havde fået syet ind i sædlederen, så der gik infektion i det og min mand måtte have fjernet sin ene testikel. Nu vil jeg kigge på det brokbind, du henviser til. Jeg er vist det man kalder rasende på læger og hele systemet, når de ikke forstå dansk. Undskyld mine ord. Hilsen Tulle
  • Jeg forstår din vrede jeg måtte til 2 bandagister nummer 2 var en sød damme der vidste hvad det drejede sig om hun viste mig også hvordan det var let let at trykke de på plads når det var kommet langt ud ,har heller ikke ondt i det men temmelig ubehagelig med en stor klump hængende ,hvad bandagist firma har i været hos jeg vilde prøve en anden ,det er udbredt lidelse hos ,min bandagist fortalte hun udleverede 3-5 om ugen enda til nogen der er yngre end mig ,det kunne være rart der var andre der vil dele deres erfaring ,vil gerne høre hvad ifinder ud af ,de bedste ønsker for manden ,mvh Ernst
Log in eller Registrér for at kommentere.