Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Operation

Redigeret 23 april, 2014, 06:03 i Hvordan gik behandlingen?
Hej alle sammen.

Selvom jeg har været igennem 3 operationer nu, så er der stadig nogle ting jeg ikke kan huske fra de andre gange. Hvornår må man tag plasteret af når man skal i bad. Og er der normalt at efter sådan to ugers tid at det begynder at spænde mere end det gjorde i starten?

Håber i kan svare på dette så jeg ikke skal gå og være i tvivl.

Hilsen ...

Kommentarer

  • Indstillinger
    Nu handler det vel om, hvor stort et indgreb, du har fået foretaget.

    Men - har du virkelig ikke fået nogen information? Jeg undrer mig, for jeg er åbenbart snyde heldig - de gange, jeg har været indlagt, har fået foretaget undersøgelser, er blevet behandlet og også opereret - ja, så har jeg helt automatisk fået udleveret skriftligt materiale om, hvad det nu var det handlede om, og hvordan jeg skulle forholde mig, når jeg kom hjem igen.

    Dette materiale har forklaret tydeligt og grundigt, om hvad jeg må og ikke må, hvornår jeg må bade, hvornår jeg kunne tage forbinding af, hvordan den evt. skal skiftes, hensyn til at måtte bevæge sig, eventuelt om der er kost, jeg skal passe på med af osv. Også hvor jeg skal henvende mig ved tvivlsspørgsmål.

    Nu er der gået et par uger - og derfor mener jeg ikke du kan kontakte sygehusafdelingen, men så må din læge da vide hvordan og hvorledes.

    Der er vel ingen her på debatforum, der på baggrund af de sparsomme oplysninger, du giver, der kan fortælle dig, hvordan og hvorledes.

    Dog mener jeg at huske, at det netop er helt normalt, at det godt kan stramme efter nogen tid i et operationssår, men også dette burde være blevet fortalt dig i det skriftlige materiale, som jeg simpelt hen ikke kan forstå, du ikke har fået udleveret.

    Afhængigt af, hvad der er opereret for, så er der da altså en række ting, man skal være opmærksom på, og det er da meget mærkeligt, at der tydeligvis findes sygehuse her i Danmark, der slet ikke informerer.

    Men - det gør der åbenbart, du er nemlig ikke den første, der stiller sådanne spørgsmål her på forum - så mit forslag er helt klart, at du kontakter din læge og der beder om en grundig vejledning.
Log in eller Registrér for at kommentere.