Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Forvirret

Redigeret 19 april, 2014, 07:12 i Spørg Netdoktors brugere
Hej jeg er en pige på 21.
Som håber en kan hjælpe eller bare svare på det.

Har ringet til Lægevagten mange gange og fået a vide jeg har haft stress eller angst men ved ik om det rigtigt..

Har sagt hvilke symptomer jeg har , svimmelhed, trykken for hovedet , en meget høj pivelyd i ørene , summen i kroppen , dårlig hukommelse , indimellem hovedpine , er meget træt , kan ik holde fokus, er stortSet altid negativ men viser det ik altid , tænker meget, hjertebanken, er sjældent sulten selvom min mave knurre .

Tænker meget på om jeg er dødelig syg ? Ved bare ik om det er mig eller hva det er ..
Håber en eller flere vil svarer så jeg kan finde ud a hva det er .
Men hvordan kan man vide om man har stress eller angst hvordan kan lægen vide det.
Knus den triste Pernille ...

Kommentarer

  • Indstillinger
    Du får ikke noget ud af at ringe til lægevagten med dine symptomer. Det er din læge, du bør henvende dig til.
    Lægevagten bruges kun i tilfælde af pludselig opstået sygdom.

    Jeg mener da ikke det lyder som om du er dødelig syg, slet ikke. Men du kan få målt dit blodtryk hos lægen og få en snak om dine symptomer.
    Det lyder da mest som noget stress. Din læge må nemt kunne finde ud af det. Men IKKE lægevagten. Den slags er lægevagten ikke til.
  • Indstillinger
    Jeg har bemærket, at du skriver mange forskellige steder med mange forskellige ting.

    Ting hænger gerne sammen, så at du har et symptom, men ikke nævner alt det andet, du går og tumler med - giver ikke noget billede.

    Du har tydeligvis mange problemer og har svært ved at finde hoved og hale i det, og det er bestemt forståeligt, men du får ikke noget ud af, at skrive om en ting her og en anden ting der. Så bliver det totalt umuligt - også her på et debatforum - at give dig nogle brugbare råd.

    Men - jeg er enig med Persille - en lægevagt er kun og udelukkende til akut opstået sygdom, som ikke kan vente til egen læges konsultationstid.

    Er du for resten klar over, at når du ringer til lægevagten, så popper det op på skærmen, at du netop har ringet før, og hvad du har ringet med?

    Du bør få en tid ved din egen læge, og der skal du samle alt det, du går og døjer med, og der skal du bede om hjælp.

    Muligvis du har nogle psykiske problemer - og dem skal der nok tages hånd om først - for de ligger givet til grund for alle dine andre problemer.
  • Indstillinger
    Hei .
    Ja er jeg udmærket godt klar over Med at det popper op ved Lægevagten.

    Men os bare det at man ska snakke med en som ved man ik er dødelig syg a de symptomer man har..

    Men jeg har prøvet og gå til min læge 1000 gange men de kommer aldrig frem til en løsning med hva jeg fejler , aner snart ik om jeg ska gøre mig eget lov forbi selv.

    Men tak for svarene :)
  • Indstillinger
    Håber ikke det bliver en realitet. husk du ikke er alene pernille
  • Indstillinger
    Det kan man godt føle sig , når der ingen som kan finde ud af hva det er jeg fejler :-(
  • Indstillinger
    der er mange mennesker der har det på samme måde. find nogle mennesker du kan snakke med som du stoler på. det kan godt hjælpe. også selvom de ikke kan hjælpe dig med at diagnosticere.
  • Indstillinger
    Ja det vil jeg prøve ..
    Men det svært når der ik rigtigt er nogen som tager en seriøst ;)
Log in eller Registrér for at kommentere.