Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Spise seks gange om dagen - sundt eller ej?

2

Kommentarer

  • Indstillinger

    De kloge siger at man burde spise små måltider igennem hele dagen, jo flere jo bedre. Det er bedre for fordøjelsen at maven ikke bliver bombet med få store portioner.

  • Indstillinger
    KimKim
    Redigeret 25 april, 2019, 12:29

    Jeg går ikke så meget op i, hvad folk som sådan siger, men jeg mærker mere efter hvad min krop har brug for. Jeg kan ikke koncentrere mig, hvis jeg fx er sulten. Derfor kan jeg i løbet af dagen godt spise en masse mellemmåltider som fx frugt.
    /Kim

  • Indstillinger

    Noget af det der afgør om det er sundt er om det er med eller uden sprøjtemiddel,voksbehandling,og gmo
    frugt i naturlig form er sundt.......

  • Indstillinger

    Da jeg var igang med mit store vægttab (endte med at nå mit mål) var det et kalorieunderskud der hjalp mig. jeg spiste ikke så mange gange om dagen. Men det er nok fordi min kost før var super dårlig så jeg benyttede intermittent fasting, hvilket hjalp (man spiser ikke i 16 timer også må man spise i 8 timer) Jeg smed en masse kilo fordi kroppen brugte fedtet på maven som brændstof.

    Dog havde jeg problemer ift. at tabe de sidste kilo på maven. Jeg havde en lille mave delle, der ikke ville væk. Jeg endte med at benytte fedtfrysning hos en klinik til at fjerne fedtet. (Hvis i bor i KBH så var det klinik Frydendal. Super søde og de svarede på alle spørgsmål både før og efter)
    Dette forløb hjalp mig utroligt meget.

    Har i andre prøvet det? Eller er det kun mig der har prøvet det?

  • Indstillinger

    Minder mig om dengang i folkeskolen man engang imellem kom til "tjek" hos skolens sundhedsplejerske. Hun var ganske harm over at jeg ofte undlod at spise morgenmad, ja ofte sprang jeg også madpakken over, og spiste ikke noget før jeg kom hjem fra skole. Så slemt at hun overvejede at ringe til kommunen fordi hun mente der var tale om omsorgssvigt!

    Nu 30 år senere spiser jeg stadig ikke morgenmad, og kun meget sjælendt mere end max 2 gange om dagen. Og det er ikke på bestemte tider, blot når jeg føler mig sulten.

  • Indstillinger

    fuerzzz . Min mand spiser også kun to gange om dagen eller faktisk kun en gang om dagen. For der spises kun en halv bolle om morgenen. Det er sikkert fordi han ryger, han ikke føler sult. Ryger du. ?

  • Indstillinger

    Nukiz. De "kloge" er så kloge at de kan undvære hovedet. Jeg spiser tre små måltider om dagen. Jeg retter mig ikke mere efter "kloge hoveder", de gør livet besværligt.

  • Indstillinger

    Det er meget godt for forbrændingen at spise flere, mindre måltider, fremfor kun at spise 1-2 store måltider dagligt. Udover det, så hjælper det også på at dit blodsukker er mere stabilt.

  • Indstillinger
    Redigeret 25 januar, 2021, 12:36

    Kost er forskellig fra person til person, men det anbefales generelt, st spise flere og mindre måltider om dagen, der bl.a. holder ens forbrænding i gang.


    jeg vil dog anbefale, at man fokusere på motion, da det har en påvirkning på din form, men også din sult og lyst til mad. Via motion kan man påvirke kroppen og dens behov for næring.


    Start i det små og skaf et par løbesko, eller hvis det skal være mere stationært, så en træningsmaskine eller en måtte

    [Link fjernet af redaktionen]

  • Indstillinger

    Persille, ja desværre er jeg ryger, men sådan har det jo været hele mit liv - altså også før jeg begyndte at ryge.

Log in eller Registrér for at kommentere.