Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Smertestillende under periode med brækket ankel

Redigeret 15 april, 2014, 11:34 i Fod- og knæskader
Hejsa :)

Jeg brækkede min ankel for nogle uger siden og fik at vide på skadestuen, at jeg ikke må tage Ibuprofen imens knoglen heler. Fair nok - Paracetamol virker fint på bruddets smerter, men jeg har så lige fået menstruation, og jeg har de sidste par år brugt Bonyl som (kraftig) smertestillende til det og ved endnu ikke, om de kan godkendes som indtag under en knogles heling.

Nogen, der har nogle tips til, hvordan man lindrer mens-smerter uden medicin stærkere end Paracetamol? Jeg kender til varmepuden, men grundet krykkerne kan jeg ikke bære den rundt selv.

Vh,
Jenny

Kommentarer

  • Indstillinger
    Umiddelbart ser det ud til at Ibuprofen og Bonyl tilhører samme "familie", men ring dog til din læge eller på apoteket og forhør dig, om det er et problem de par dage, det vel sagtens kan dreje sig om.

    Jeg forstår ikke, at du skal "bære rundt" på en varmepude? Den vil da virke bedst, hvis du ligger med den og får ro - hvilket i øvrigt også generelt virker bedst på smerterne.

    Og - når man bruger krykker er en rygsæk helt uundværlig; der kan du transportere ting fra A til B, også en varmepude.
Log in eller Registrér for at kommentere.