Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Operation til at blive stum?

Hejsa alle sammen,
er det muligt at blive opereret således at man bliver stum?

Mange tak!

Kommentarer

  • Indstillinger
    Det kan man vel godt. Men jeg tror ikke, du kan få nogen til det. Og jeg tror sådan set også, du kan få svært ved at få nogen til at forklare dig hvordan.

    Det var da et mærkeligt spørgsmål. Kan du begrunde hvorfor, du har brug for at stille det?
  • Indstillinger
    Tror du heller ikke at det er muligt i udlandet måske?
    Det ville være løsningen på alle mine problemer - jeg har to udveje, denne eller selvmord.
  • Indstillinger
    Jeg synes, du skal få en tid ved din læge og der begrunde, hvorfor du vil have denne operation foretaget.

    Så kan det være, du kan blive tilbudt den hjælp, du tydeligvis har brug for.
  • Indstillinger
    Jeg er blevet tilbudt hjælp, men jeg ønsker den ikke.
    Men tak for dit svar!
  • Indstillinger
    Jeg beklager oprigtigt, at jeg er kommet ind i denne debat under helt forkerte forudsætninger, men den er skrevet under øre-næse-hals, og ikke under psykiske problemer, hvor den rettelig hører hjemme.

    Jeg har ikke indsigt til at gå ind i sådanne alvorlige psykiske problemer.

    Hvis ikke du vil hjælpes, så er der naturligvis ikke meget at gøre, det er ens egen frie vilje at have det meget dårligt, når man kan få hjælp til at få det bedre. Og nu er det at tale jo også ens egen frie vilje, så hvad med om du prøver at lade være med at tale; det kan man jo godt uden at blive opereret.

    Selvfølgelig må du - f.eks. skriftligt - informere din omgivelser om, at du nu har besluttet, at du ikke vil tale mere, og bede dem respektere dette ønske, og hvis ikke de vil det, så har du jo stadig din egen frie vilje til ikke at tale, men så er de informeret.

    Så vil du efter en tid finde ud af, om det vil løse dine problemer at leve et liv i total tavshed.

    Dog håber jeg, du alligevel vil overveje en ekstra gang at søge noget professionel hjælp.

    Du kan f.eks. skrive om dine problemer under psykiske problemer her på netdoktor. Der er faktisk mange brugere, der har virkelig god og klog indsigt, som kan hjælpe dig lidt på vej.
  • Indstillinger
    Mange tak, det skal jeg prøve.

    Du må have en god påske!
Log in eller Registrér for at kommentere.