Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hjælp! Er jeg gravid?

Redigeret 15 april, 2014, 04:48 i Åben debat om sex
Jeg har for 2, det vil sige snart 3 dage siden haft ubeskyttet sex. Det var dagen før jeg forventede at få min menstruation. Jeg har stadig ikke fået min menstruation, og den plejer ellers at være meget regelmæssig. Det der forvirrer mig er at jeg har haft ligesom en "start" på min menstruation, det vil sige, en lille smule blod. Jeg er 100% sikker på at det var menstruationsblod, det var meget lidt og kun på toilet papiret. Det var 2 dage efter ubeskyttet sammenleje men det forsvandt dog igen en time efter og jeg har stadig ikke fået min menstruation. De eneste tanker jeg har om det, kunne være noget med det at sædceller kan overleve i kroppen i 3-5 dage, så det eneste jeg kunne forstille mig er at ægget måske først er blevet befrugtet efter jeg blødte lidt? Hvis det er muligt. Jeg har ingen forstand på det og har aldrig stået i sådan en situation før - Hjælp!

Kommentarer

  • Indstillinger
    Ingen på et debatforum kan vurdere, om du er gravid eller ej.

    Man løber ALTID en risiko ved at dyrke ubeskyttet sex. Den kan være større eller mindre, men den ER der. Hvis det er sket så tæt på menstruation, så er det en lille risiko, men - der går mange mennesker rundt på denne jord, som er resultat af en "lille risiko".

    Jeg hæfter mig ved " Jeg har ingen forstand på det og har aldrig stået i sådan en situation før - Hjælp!"

    Jeg vil råde dig til at søge noget grundig seksualvejledning, så du VED, hvad det hele drejer sig om og kan passe godt på dig selv og din partner.

    Jo, det er sjovt og dejligt at have sex, men det er ikke ufarligt. Vi bliver bombarderet med sex alle vegne, men det er faktisk himmelråbende så lidt især unge VED om det. Læs bare nogle af de spørgsmål, der bliver stillet her på siderne. Det er rystende så lidt, man er blevet informeret, inden man kaster sig ud i at dyrke sex.
Log in eller Registrér for at kommentere.