Hjem Astma og allergi Allergi

Har jeg pollen allergi?

Redigeret 29 maj, 2014, 17:45 i Allergi
Sidste år fik jeg mistanke om at jeg har pollen allergi da jeg havde været forkølet og sløv i flere uger. Jeg prøvede Alnok efter lægens anbefaling. Men de virkede ikke og jeg konkluderet at det var en slem forkølelse. Nu er jeg blevet syg på samme måde igen og har været det en uges tid. Kan jeg have pollen allergi selv om Alnok ikke virker? Og er der et andre præparat jeg kan prøve i stedet?

Kommentarer

  • Nu er det lidt svært for mig at svare på i det tilfælde. Du skriver ikke om det er vedvarende - altså sådan at du slet ikke har det okay på noget tidspunkt.
    Jeg lider selv af allergi og Alnok virker heller ikke på mig. Jeg kan være små snottet hver dag og mindst en gang hver 2. uge slår jeg ud - i de milde tilfælde. I pollen sæsonen får jeg nu en allergisprøjte, som på mig virker rigtig effektiv!

    Jeg synes at uanset om du føler det er forkølelse eller allergi, så skal du have det tjekket og ikke bare have medicin. For med det du skriver kan det jo næsten være alt fra allergi til infektion - men hvis du er snottet og det er meget tyndt sekeret du får ud af din næse og hvis du nyser overdrevet meget, så vil jeg tro det er noget allergi.

    Tal med din læge og så må i aftale en blodprøve så du kan finde ud af om det kunne træffes at du havde allergi - på denne måde er det også nemmere at finde frem til noget medicin, som virker.

    God bedring du - håber du finder en løsning
Log in eller Registrér for at kommentere.